نسخه چاپی

گوشزد امنیت مرزهای مشترك به نخست وزیر پاكستان

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به وضعیت مرزهای مشترك ایران و پاكستان و اتفاقات تروریستی كه گاها رخ می‌دهد، گفت: موضوع امنیت مرزهای مشترك باید در دیدار مقامات ایرانی با نخست وزیر پاكستان مطرح شود.

به گزارش نما، سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به سفر نخست وزیر پاکستان به تهران، گفت: سفر «عمران خان» از جهات مختلف حائز مهم است، ایران و پاکستان همسایه های تاثیرگذار در منطقه هستند و از مراودات خوب اقتصادی، فرهنگی و مذهبی برخوردارند.

اخبار سیاسی- نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: موضوعات مختلفی برای گفت‌وگو بین سران ایران و پاکستان است که اجرا و تکمیل پروژه خط لوله گازی و نفتی، مسائل مرزی و اقدامات تروریستی از جمله آنها هستند، یکی از موضوعات هم بحث امنیت منطقه و میانجیگری بین تهران و ریاض است.

وی افزود: مقام پاکستانی قطعا پیشنهاداتی برای موضوع صلح و امنیت منطقه دارند که جمهوری اسلامی ایران آنها را بررسی می‌کند و تصمیمی بنا به مصلحت ملت ایران و منطقه اتخاذ خواهیم کرد. البته رئیس جمهور ایران پیش از این در نشست مجمع عمومی سازمان ملل از طرح صلح هرمز صحبت کرد و بارها از اعلام آمادگی ایران برای دوستی با همه همسایگان و کشورها جز رژیم صهیونیستی خبر داده است.

نقوی حسینی یادآور شد: ایران در تامین امنیت مرز مشترک خود با پاکستان نیز مشکلاتی دارد، موضوع امنیت مرز ایران و پاکستان بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته اما بهبود کامل حاصل نشده است. یکی از اهداف سفر نخست وزیر پاکستان باید بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با امنیت مرز باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه در برخی ایام شاهد حملات و اقدامات تروریستی در مرز مشترک با پاکستان بودیم، بر اساس نظر برخی از مسئولان محلی و ملی ایران، تامین امنیت مرز اولویت دولت پاکستان نیست. از این رو در دیدار سران دو کشور باید این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نخست وزیر پاکستان برای گفتگو با مقامات ایران، درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی به تهران آمده است. این دومین سفر عمران خان در سال جاری در چارچوب روابط دیرینه و دوستانه ایران و پاکستان است.

۱۳۹۸/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...