نسخه چاپی

تابش: لیست بدهیم رد صلاحیت می شوند

دبیر كل فراكسیون اقلیت می‌گوید: اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده لیست انتخاباتی هم بدهند، رد صلاحیت می‌شوند.

محمدرضا تابش نماينده مردم اردکان و دبيرکل فراکسيون اقليت مجلس در گفت وگو با خبرآنلاين در خصوص تغيير موضع ناگهاني سيد محمد خاتمي در خصوص انتخابات، گفت: اصلا تغيير موضعي نبوده است. ايشان وقتي براي حضور در مراسم ختم به صورت گذري از راه پله مي آمدند، از ايشان سوال کردند که شما انتخابات را تحريم مي کنيد که ايشان مي گويد:« نخير. تحريم معنايي ندارد و ما شرکت مي کنيم. »

وي افزود: آقايان از اين حرف ذوق زده شدند و خبر را ارسال کردند ضمن اينکه توضيح بعدي ايشان هم منافاتي با اظهار نظر قبلي ندارد . چون ايشان گفت ما که تحريم نمي کنيم ،بلکه شرکت هم مي کنيم ولي با ليست نمي آييم.

سيد محمد خاتمي چندي قبل در حاشيه مراسم ختم مرحوم حاج محمد خليلي اردکاني (داماد آيت الله سيد روح الله خاتمي) در پاسخ به پرسشي درباره نحوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات، گفت: «موضوع تحريم انتخابات نيست، اما براي شرکت در انتخابات بنده ديدگاههاي خود را پيش تر بيان کرده ام و انتظار داشتم شرايطي فراهم شود که همه ديدگاه ها بتوانند در انتخابات حضور و مشارکت داشته باشند.»

دبيرکل فراکسيون اقليت با بيان اينکه تعداد زيادي از اصلاح طلبان به دليل سرخوردگي در انتخابات ثبت نام نکردند، اظهار داشت: يک بخش از مردم هم به دليل اينکه زخم هاي بعد از انتخابات ترميم نشده، شرکت نخواهند کرد. اين طيف تعلقاتشان بيشتر به اصلاح طلبان است.

وي پيش بيني کرد اقليت اصلاح طلب مجلس نهم ضعيف تر از مجلس فعلي خواهد بود.

تابش در خصوص عدم ثبت نام طيفي از اصلاح طلبان و در پاسخ به اينکه فکر نمي کنيد با اين شيوه اصلاح طلبان با دست خودشان موجب شدند مردم ديگر اقبالي به آنها نداشته باشند، گفت: نه، ليست هم بدهيم ما را رد صلاحيت مي کنند. ضمن اينکه چهره هايي هم که امکان تائيد صلاحيت دارند خودشان مايل نبودند ثبت نام کنند.

حضور برخي از چهره هاي شهير اصلاح طلب همچون محمد رضا عارف موضوع ديگري بود که تابش تصريح کرد آقاي عارف و برخي از دوستان خودشان راضي نشدند و خود من با برخي هايشان صحبت کردم ولي انها جو را طوري نمي ديدند که وارد عرصه رقابت شوند. برخي دوستان نماينده ما هم تحت تاثير فشار مردم ثبت نام کردند.

تابش با اشاره به برخي از مشکلات اقتصادي و سياسي کشور، گفت: شرايط اقتصادي کشور وضعت سختي است . در عرصه سياست خارجي هم وضعيتي را داريم که عقل و منطق و دلسوزي براي انقلاب اسلامي حکم مي کند که آدم براي انجام وظيفه بيايد. ولي برخي تنگ نظري ها و محدود نگري هايي است که در هر صورت مي خواهند سر به تن هيچ اصلاح طلبي نباشد!

حال در اين شرايط آدم با چه دلخوشي در اين عرصه فعاليت کند؟

۱۳۹۰/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...