نسخه چاپی

خادمی از راه دور در حرم حضرت معصومه(س)

مدیركل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس قم گفت: بر اساس اجرای طرح خادم از راه دور آستان، لازم نیست خادمان حتماً در قم باشند، بلكه می‌توانند از همان راه دور، هفته‌ای چهار ساعت به حضرت معصومه(س) خدمت كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر، در نشست جمعی از مدیران مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) که در اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان برگزار شد، زمینه‌های ارتباط این دو نهاد مهم فرهنگی و مذهبی بررسی شد.


حجت‌الاسلام سید محمد صادقی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) در این نشست با اشاره به چشم‌انداز تدوین شده در این آستان گفت: تاکنون به حرم مطهر تنها به چشم یک امامزاده نگریسته می‌شد؛ اما در این چشم‌انداز که تدوین آن 6 ماه به طول انجامید، تلاش شده تا از همه ظرفیت‌های آن استفاده شود.


وی با اشاره به زمینه‌های مختلف فعالیت آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) گفت: از جمله طرح‌های در دست بررسی آستان، راه‌اندازی خادمان از راه دور آستان و حتی خادمان خارج از کشور است. بر اساس این طرح، هر کس هرجا می‌تواند به اهل‌بیت(علیهم‌السلام) خدمت کند و قیدی برای خود بگذارد که در هر هفته چند ساعت را خادم اهل‌بیت(علیهم‌السلام) باشد.


حجت‌الاسلام صادقی در تبیین این طرح افزود: هم اکنون هزاران نفر از شهرهای مختلف متقاضی خادم افتخاری شدن هستند؛ اما لازم نیست خادمان حتماً در قم باشند، بلکه می‌توانند از همان راه دور، هفته‌ای 4 ساعت به حضرت معصومه(س) خدمت کنند.


وی با اشاره به اجرا طرح "استان‌های خادم" در حرم مطهر گفت: برای نمونه، نانوایان یک شهر به عنوان خادم حضرت کریمه اهل‌بیت(سلام الله علیها) در برخی استان‌ها، چند ساعت در هفته نان رایگان به مردم می‌دهند و ثواب آن را به حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) تقدیم می کنند.


وی در ادامه با اشاره به خدمت 30 اداره به زائران داخلی حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) گفت: قم شهری بین‌المللی است و باید تمام این خدمات به زائران خارجی ‌هم ارائه شود. ضمن اینکه یکی از نکات مهم چشم‌انداز آستان این است که تبدیل به ناشر محوری برترین آثار اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در جهان با بهترین شیوه گردد.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س) درباره علاقه پیروان همه ادیان و مذاهب به اهل بیت(علیهم‌السلام) اشاره و اظهار داشت: چندی پیش تعدادی از بندیکت‌های مسیحی که به آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) آمده بودند، در ارتباطات بعدی می‌گفتند که حضرت معصومه(س) محبوب دل‌های شما و ماست.


وی در پایان این دیدار ضمن تأکید بر ارتباط هرچه بشتر آستان مقدس قم و مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) گفت: با توجه به بستر فراهم شده، هرگونه طرح مشترک میان این دو نهاد می‌تواند گامی در عرصه نشر آموزه‌های اهل‌بیت(علیهم‌السلام) باشد.


گسترش همگاری مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با آستانه مقدسه


مدیرکل همکاری‌های فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های این مجمع ارائه داد.


محمدجواد خرسندی با اشاره به حضور مجمع در مجامع فرهنگی مهم دنیا ـ مانند نمایشگاه‌های کتاب در جهان ـ آمادگی مجمع را برای همکاری با آستان مقدس اعلام کرد.


در ادامه حجت‌الاسلام احسان شجاع‌ربانی، از مدیران معاونت امور فرهنگی مجمع، نیز به تشکیل اردوها و بازدید میهمانان خارجی از مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی و همکاری این دو نهاد، می توانیم به نحوی عمل کنیم که هر کدام از این میهمانان در بازگشت، یک مبلغ برای اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) باشد.


حجت‌الاسلام سید علیرضا حسینی عارف، مدیرکل اطلاع‏ رسانی مجمع جهانی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) نیز در این نشست گفت: مجمع برای رسیدن به اهداف خود در حمایت از شیعیان سراسر جهان و نشر مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، همه ‏نوع امکانات تبلیغی شامل شبکه ماهواره‌ای، خبرگزاری، سایت‌های متعدد، مجله، کتاب و ... را در اختیار دارد.


وی افزود: مجمع این آمادگی را دارد که امکانات یاد شده را در اختیار آستان مقدس قم قرار دهد تا به هدف مشترک این دو نهاد که نشر معارف اهل بیت(علیهم‌السلام) است، برسیم.

۱۳۹۱/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...