نسخه چاپی

آمار جالب یونسكو از دانشجویان بین‌المللی

كشورهای آسیای شرقی و حوزه اقیانوس هند زادگاه اصلی دانشجویان بین‌المللی هستند، این كشورها با حدود 28 درصد از 3.6 میلیون كل دانشجویان سیار بین‌المللی، در این عرصه پیشگام هستند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، آمار فوق در نشریه "جریان جهانی دانشجویان رده سوم" که توسط موسسه آمار یونسکو چاپ می‌شود، منتشر شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی "یونیورسیتی ورلد نیوز"، کشورهای آسیای مرکزی و کشورهای آفریقایی در جنوب صحرای آفریقا، بیشترین تعداد دانشجویان سیار بین‌المللی را دارند. حتی در برخی کشورها، تعداد دانشجویانی که در خارج تحصیل می‌کنند از تعداد دانشجویان در حال تحصیل داخل کشورشان بیشتر است!

بر پایه این گزارش، افزایش شمار دانشجویان سیار بین‌المللی، سبب افزایش جهانی تحصیلات تکمیلی بین‌المللی به میزان 78 درصد طی دهه اخیر شده است.

تعریف موسسه آماری یونسکو از دانشجویان سیار بین‌المللی شامل دانشجویانی است که از مرزهای خود خارج می‌شوند تا در کشورهای دیگر به تحصیل بپردازند.

به گزارش ایسنا، "چیائو لینگ چی‌ین"، محقق و تحلیلگر موسسه آمار یونسکو، در قسمت تحلیل آمار به یونیورسیتی ورلد نیوز می‌گوید: این نقشه پویا که در نوع خود بی‌نظیراست، جهت نشان دادن دورنمای ملت‌های فقیر و غنی، شمال و جنوب و غرب و شرق در بحث جابجایی دانشجویان است.

در این مورد خاص به عنوان نمونه، خواننده این گزارش‌ها دقیقا می‌تواند متوجه شود که دانشجویان کانادایی تحصیلات خود را در کدام کشور دنبال می‌کنند و یا کدام کشورها بیشترین دانشجو را به کشور کانادا اعزام می‌کنند.

عمدتا آمار کمتری از دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به خارج می‌روند نسبت به دانشجویان داخلی منتشر می‌شود. دلیل این امر هم به خاطراین است که معمولا آمار دانشجویانی که برای تحصیل به خارج می‌روند به غیر از دانشجویانی که از بورسیه تحصیلی استفاده می‌کنند، برای دولت‌ها اهمیت چندانی ندارد.

بر اساس این گزارش، کشورهایی که بیشترین میزان پذیرش دانشجویان بین‌المللی را دارند شامل کشورهای آمریکای شمالی و غرب اروپا با 58 درصد، آسیای شرقی و حوزه اقیانوس هند با 21 درصد و مرکز و شرق اروپا 9 درصد می‌باشند.

محبوب‌ترین مقصد دانشجویان در سال 2010 نیز به ترتیب شامل کشورهای آمریکا با 19 درصد، انگلیس 11 درصد، استرالیا 8 درصد، فرانسه 7 درصد، آلمان 6 درصد و ژاپن 4 درصد دانشجو است.

جالب است بدانید بر پایه این مطالعات در برخی کشورها تعداد دانشجویان در حال تحصیل در خارج از کشور از میزان دانشجویان در حال تحصیل داخل کشور بسیار بیشتر است! این کشورها شامل آندورا، آنگوئیل، برمودا، دومینیکا، لیختن اشتاین و کوکزامبورگ می‌باشند.

۱۳۹۱/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...