نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: سفر ۳ میلیون ایرانی به عراق نتیجه مقاومت است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم عزاداری اربعین حسینی كه پس از نماز ظهر و عصر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: همه ساله بر رهروان ائمه اطهار(ع) افزوده می‌شود و در حركت بزرگ پیاده روی اربعین شور، احساس دلدادگی، معنویت، وحدت كلمه، محبت و قدردانی از شهدا در زائران دیده می‌شود.


به گزارش نما، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم عزاداری اربعین حسینی که پس از نماز ظهر و عصر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: همه ساله بر رهروان ائمه اطهار(ع) افزوده می‌شود و در حرکت بزرگ پیاده روی اربعین شور، احساس دلدادگی، معنویت، وحدت کلمه، محبت و قدردانی از شهدا در زائران دیده می‌شود.

اخبار اجتماعی- وی افزود: امروز زائران اربعین در مراسم پیاده روی شرکت کرده اند تا به امام حسین(ع) بگویند اگر در سال 61 هجری قمری فرمودی «هل من ناصر ینصرنی» امروز بعد از 1380 سال آمده ایم «لبیک یا حسین» بگوییم و راه عزت و کرامت را بپیماییم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: شما زائران حضرت عبدالعظیم(ع) اگر امروز در کربلا نیستید، به عنوان دلدادگان حسینی در این مکان مقدس و در مرقد امامزادگان واجب التعظیم حضور پیدا کردید تا با شعار لبیک یا حسین(ع) عرض ارادت و دلدادگی خود را به امام حسین(ع) بیان کنید.

نواب با اشاره به 20 میلیون زائر کربلا تصریح کرد: تنها شیعیان نیستند که در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند بلکه اهل سنت نیز با خانواده‌های خود در این حرکت بزرگ پیاده روی می‌کنند و در مسیرها موکب می‌زنند و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند همچنین مسیحیان و دیگر ادیان نیز به عشق امام حسین (ع) در روز اربعین به کربلا می‌آیند.

وی با اشاره به کسانی که نمی توانند در پیاه روی اربعین در کربلا شرکت کنند، گفت: شما نباید بگویید جامانده هستیم زیرا خداوند به قدر نیت انسانها عطا می‌کند و لذا کسانی که دوست دارند به پیاده روی اربعین بروند، ثواب زیارت اربعین را می‌برند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اربعین درسهای فراوان دارد، افزود: واقعه کربلا و اربعین به اندازه تاریخ درس دارد و باید از پیامهای عاشورا و اربعین درس بگیریم؛ اگر در پیاده روی اربعین شرکت کنیم و مثل روز قبل باشیم و از این نقاط انسان سازی درس نگیریم، نمی توانیم به امام حسین(ع) لبیک بگوییم.

نواب با بیان اینکه راه امام حسین(ع) روشنگری است، گفت: عزتمندی و اقتدار، مقاومت و عدم سستی، هدایت و حمایت امام حسین(ع)، فراگیری در مخاطبین و افتخارآفرینی از پیامهای عاشورا و اربعین است که باید از آنها درس بگیریم و به آنها عمل کنیم.

وی با بیان اینکه راه معاویه راه معامله با دنیاگراها و دنیادارها است، ادامه داد: دشمن می خواهد راه معاویه را در کشورهای اسلامی حاکم کند و اسلامی می خواهد که به آنها گاو شیرده بگوید، در حالی که این اسلام نیست.

نواب یادآور شد: رییس جمهور آمریکا برای آمدن به عراق، شبانه و با چراغ خاموش می آید و نخست وزیر عراق را برای ملاقات دعوت می کند و او نمی پذیرد اما به برکت خون شهدا امروز جمهوری اسلامی چنان اقتدار و عزتی دارد که بیش از 3 میلیون زائر از کشورمان با افتخار برای زیارت و با عزت و احترام به عراق می روند و این نتیجه مقاومت است.

۱۳۹۸/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...