نسخه چاپی

جزئیات پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی

رئیس رسانه ملی از برگزاری مناظره‌های انتخاباتی برای نامزدها با رویكرد و برنامه‌های جدیدتری خبر داد.

به گزارش نمابه نقل از فارس، عزت‌الله ضرغامی در حاشیه برگزاری یازدهمین اجلاس سراسری توسعه و فناوری رسانه در زیباکنار این شهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیما در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری ایران اظهار کرد: برای برنامه‌های تبلیغاتی انتخاباتی، مجموعه‌ای جذاب، پربیننده و عادلانه برای تمام نامزدهای انتخاباتی در نظر گرفته شده و اکنون ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما آخرین بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: برنامه‌های انتخاباتی پس از تصویب سازمان باید در شورای تبلیغات انتخابات که دستگاه‌های دیگر طبق قانون عضو هستند به تصویب برسد.

* برگزاری مناظره‌های انتخاباتی با رویکرد جدید در رسانه ملی

رئیس رسانه ملی، برگزاری گفت‌وگوهای دو جانبه به صورت مستقیم بین دو کاندیدا را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد و افزود: تلاش می‌شود تا این گفت‌وگوها که در سال‌های گذشته تجربه شده و پربیینده‌ترین برنامه‌ها بوده است، با استفاده از تجربه‌های صدا و سیما و آسیب‌شناسی سازمان درباره مناظره‌ها بتوانیم طرح‌ مناسبت‌ترین را ارائه دهیم تا با کمترین اشکال برنامه مذکور را در فضای مثبت به لحاظ حضور مردم و مشارکت بالاتر و معرفی برنامه‌های نامزدها انجام دهیم.

وی انتخاب یک مجری مناسب را از جمله برنامه‌های برگزاری مناظره انتخاباتی ذکر کرد.

* شناسایی پارازیت‌های مزاحم به برنامه‌های برون مرزی ایران

ضرغامی درباره حذف شبکه‌های ماهواره‌ای و ارسال پارازیت‌ها به برنامه‌های برون‌مرزی ایران توسط استکبار ابراز کرد: ده‌ها اقدام ایذایی توسط استکبار در حوزه سیگنال‌رسانی سازمان صدا و سیما انجام شده و برخی از آنها مانند حادثه اخیر که بر خلاف نمام ضوابط حقوقی و حرفه‌ای شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران از روی ماهواره‌هایی که با ما قرارداد دارند و ۹ سال از آن زمان باقی مانده است، را یک جانبه حذف کردند.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته برخی قراردادهایی که با ما داشتند را باطل کردند و اجازه تمدید ندادند و از ناحیه‌های مختلف از طرف کشورهای متفاوت در بسیاری از برنامه‌های برون مرزی پارازیت‌های بسیار پرقدرتی ارسال می‌شود به طوری که برخی از شبکه‌ها در کشورهای همسایه قابل دریافت نیست.

رئیس رسانه ملی از شناسایی کشورهایی که اقدام به ارسال پارازیت به برنامه‌های شبکه‌های برون‌مرزی ایران می‌کنند خبر داد و افزود: این کشورها را شناسایی کردیم و محل تقریبی پارازیت‌ها را می‌دانیم و به سازمان‌های بین‌المللی شکایت کردیم و با امکاناتی که آنها در اختیار دارند می‌توانند بلافاصله محل ارسال پارازیت‌های مزاحم جمهوری اسلامی ایران را معرفی کنند اما به دلیل اینکه تمام آنها به دنبال یک هدف هستند هیچ‌گونه همکاری در این زمینه صورت نگرفته و ما به مجامع حقوقی خود شکایت کردیم.

وی، با بیان اینکه امروز در حال استفاده از ماهواره‌های متعدد هستیم، خاطرنشان کرد: هر ماهواره‌ای که دچار اشکل شود حوزه‌های دیگر آن را پوشش می‌دهند.

ضرغامی ابراز کرد: در حوزه فضای مجازی و اینترنت اقدام‌های دیگری انجام گرفته و با توجه به اینکه در برخی از کشورها بهره‌برداری بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی می‌شود با تقویتی که در این حوزه صورت گرفته است، دسترسی به شبکه‌های ما امکانپذیر می‌شود.

* راه‌اندازی شبکه‌های جدید در رسانه ملی

وی درباره راه‌اندازی شبکه سلامت گفت: حوزه معاونت سیما برای راه‌اندازی شبکه سلامت تلاش می‌کند و دوره آزمایشی را می‌گذراند و پس از برطرف شدن اشکال‌های آن به صورت رسما افتتاح می‌شود ضمن اینکه ایجاد شبکه‌های دیگری نیز در دستور کار سازمان صدا و سیما است.

رئیس سازمان صدا و سیما به راه‌اندازی شبکه گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: شبکه «شما» که شبکه مراکز استان‌هاست محتوای آن تا حد بسیاری مربوط به مسایل گردشگری است و اخیرا در گفت‌وگویی که با معاون رئیس جمهور صورت گرفته ممکن است در آینده توافق‌هایی داشته باشیم تا بهتر بتوانیم با سازماندهی مناسب شبکه »شما» را در خدمت گردشگری درآوریم.

وی اضافه کرد: بخشی از این کار در حال انجام است و با مذاکراتی که صورت گرفته اگر در روزهای آینده این قرارداد رسما نهایی شود چارچوب فعالیت‌های شبکه شما در بحث گردشگری نیز اعلام می‌شود.

* خودکفایی سازمان صدا سیما در تولید فرستنده‌های پرقدرت

ضرغامی در بحث خودکفایی سازمان صدا و سیما اذعان کرد: بازدیدهایی که از رسانه‌های مختلف و حتی جهان صورت گرفت، حوزه فنی سازمان صدا و سیمای ایران در حوزه‌های مختلف به خودکفایی بی‌نظیری دست یافته که در جهان فوق‌العاده است.

وی با بیان اینکه تولید فرستنده‌های مختلف نیاز سازمان را برطرف می‌کند، تصریح کرد: فرستنده‌های پرقدرت که اصلی‌ترین کار سازمان برای سیگنال‌رسانی است و نیز فرستنده پرقدرت ۱۰ کیلووات FM از جمله دستاوردهای ارزشمند سازمان است.

رئیس رسانه ملی، فرستنده پرقدرت دیجیتال ۳ کیلووات، تولید انبوه فرستنده‌های میان‌قدرت و حتی با قدرت پایین‌ را از جمله دیگر دستاوردهای سازمان عنوان کرد.

وی متذکر شد: اگر از طرف دولت، مجلس و دستگاه‌های دیگر امکانات مناسب و اعتبارات لازم در اختیار ما گذاشته شود در حوزه رسانه ملی شاهد تحولات بیشتری خواهیم بود.

۱۳۹۱/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...