نسخه چاپی

درگیری میان مرزبانان هندی و پاكستانی سه كشته برجا گذاشت

پلیس كشمیر روز یكشنبه اعلام كرد كه به دلیل نقض آتش بس از سوی نیروهای پاكستانی در منطقه كوپوارا در كشمیر ۲ سرباز هندی و یك غیر نظامی كشته شدند.


به گزارش نما، شبکه خبری "ان دی تی وی" روز یکشنبه به نقل از یک مقام پلیس کشمیر اعلام کرد ،در تیراندازی نیروهای پاکستانی سه نفر دیگر نیز مجروح شدند. همچنین به چند ساختمان مسکونی خسارت هایی وارد شد.

اخبار بین‌الملل- ارتش هند اعلام کرده است که به این تیراندازی بدون دلیل از سوی پاکستان به شدت پاسخ داده است.

هفته گذشته نیز دو سرباز هندی بر اثر آتش باری از سوی نیروهای پاکستان در کشمیر کشته شدند.

هند به اقدام پاکستان در بمباران مناطق غیرنظامی اعتراض کرده است.

بر اساس داده های دولتی هند در سال جاری ۲ هزار و ۵۰ مورد نقض آتش بس از سوی پاکستان اتفاق افتاده است که در این درگیری ها ۲۱ نفر کشته شده اند.

تنش ها میان هند و پاکستان پس از تصمیم دولت هند برای لغو اصل ۳۷۰ قانون اساسی این کشور و تقسیم ایالت جامو و کشمیر به دو بخش جامو و کشمیر و لاداخ افزایش یافته است.

هند و پاکستان در سال 2003 میلادی توافق آتش بس در مرزهای جامو وکشمیر را امضا کردند.

هر دو کشور هند و پاکستان مسوول نقض مکرر آتش بس میان دو کشور در امتداد خط واقعی کنترل در کشمیر هستند.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفند سال گذشته، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی چندماه پیش در منطقه «پولواما» علیه نیروهای هندی و تصمیم دهلی نو برای لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر، از جمله تنش های سیاسی- نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می رود.

بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است.

۱۳۹۸/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...