نسخه چاپی

ماكرون خواستار شفافیت انگلیس درخصوص برنامه برگزیت شد

رئیس‌جمهور فرانسه طی تماسی تلفنی با نخست‌وزیر انگلیس از وی درخواست كرد برنامه بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا را هرچه سریع‌تر مورد شفاف‌سازی قرار دهد.


به گزارش نما، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، شنبه شب از «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس درخواست کرد درخصوص اوضاع درهم پیچیده برنامه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شفاف‌سازی کند.

یکی از مقامات نهاد ریاست جمهوری فرانسه گفت: «رئیس جمهور با نخست‌وزیر بریتانیا تماس گرفت و دیدگاه خود درباره لزوم شفاف‌سازی سریع را به اشتراک گذاشت».

این مقام فرانسوی افزود:‌ «وی (ماکرون) اشاره کرد تأخیر [در اجرای برگزیت] مورد تمایل هیچ کس نیست».

رسانه‌های انگلیس گزارش داده‌اند جانسون با سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا تماس گرفته و به اطلاع آنها رسانده نامه‌ای که جهت درخواست تمدید مهلت اجرای برگزیت به اتحادیه اروپا ارسال کرده، در واقع نامه پارلمان است نه او.

یک مقام ارشد دفتر نخست‌وزیری انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف می‌گوید آقای جانسون به سران اروپایی گفته از پارلمان انگلیس بخواهند در تصمیم خود برای تأخیر در اجرای برگزیت تجدید نظر کنند زیرا «بهترین گزینه هم برای انگلیس و هم برای اتحادیه اروپا» خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در ضرب‌الاجل ۳۱ اکتبر است.

قانون‌گذاران پارلمان انگلیس در جلسه ویژه روز شنبه، به متممی رأی دادند که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور را مجبور به تمدید مهلت اجرای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) می‌کند.

جانسون در تلاشی فشرده توانسته با مذاکره‌کنندگان اتحادیه اروپا جهت اجرای برگزیت به توافق برسد و قصد داشت در جلسه روز شنبه آن را در پارلمان تصویب کند. اما پس از تصویب متمم «لتوین» دولت طبق تهدید قبلی پارلمان را ترک کرد و به رأی گذاشتن توافق با بروکسل را کاری بیهوده دانست.

۱۳۹۸/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...