نسخه چاپی

اصلاحاتی در قانون اساسی عراق صورت گرفته است

معاون نخست وزیر عراق اعلام كرد كه در راستای انجام مطالبات مردم این كشور، اصلاحاتی در قانون اساسی صورت گرفته و مسیر نظام سیاسی به صورت گسترده تصحیح شده است.


به گزارش نما، «عبدالحسین الهنین» مشاور اقتصادی «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق از تصمیم دولت این کشور برای انجام تغییرات گسترده در اقتصاد خبر داد.

اخبار بین‌الملل- الهنین به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که دولت طی روزهای اندک آینده برای پاسخگویی به مطالبات مردم عراق، بسته‌های اقتصادی ارائه خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد که «اصلاحاتی در قانون اساسی صورت گرفت و همچنین مسیر نظام سیاسی به صورت گسترده تصحیح شد تا عملکرد دولت به صورت آیده‌آل باشد».

این مسئول عراقی در پایان اعلام کرد که دولت پس از مشورت با رسانه‌ها و ملت عراق، قانون انتخابات را به ارسال کرده و پارلمان باید قانون جدیدی را تصویب کند که خواسته‌های ملت عراق را برآورده سازد.

در همین ارتباط، عبدالمهدی روز گذشته به مناسبت سالروز اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) بیانیه‌ای منتشر و تأکید کرد که «حضور میلیونی در مسیر شهید اصلاح، بدین معنی است که ملت عراق آزاد و زنده است و فریب نمی‌خورد و تحقیر نمی‌شود».

عبدالمهدی با اشاره به تلاش و حرکت ملی و دولتی مستمر برای اصلاح و سازندگی، پاسخگویی به مطالبات مشروع ملت عراق، مبارزه با فساد و استرداد حقوق و دارایی‌های ملت، تصریح کرد که باید اختلاف طبقاتی از بین برود و عدالت اجتماعی محقق شود.

نخست وزیر عراق به ملت عراق وعده داد که تمامی عاملان تظاهرات اخیر این کشور، در هر رده دولتی که باشند، بازخواست خواهند شد؛ زیرا هیچ‌کسی بالاتر از قانون نیست.

شهرهای جنوبی عراق اخیرا شاهد تظاهراتی بود که به پایان رسید. بخشی از این تظاهرات، مطالبات قانونی ملت عراق و بخش دیگر آن، توسط ایادی خارجی هدایت می‌شد.

۱۳۹۸/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...