نسخه چاپی

رئیس پارلمان كویت: خبری از انحلال پارلمان نیست

رئیس پارلمان (مجلس الامة) كویت تاكید كرد: در پی دو استیضاحی كه به تازگی درخواست شده، هیچ طرحی برای انحلال پارلمان این كشور وجود ندارد و تصمیم‌گیری در این زمینه برعهده امیر كویت است.

به گزارش نما، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، مرزوق علی الغانم، رئیس پارلمان کویت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استیضاح حقی اصیل و درج شده در قانون اساسی برای نمایندگان است و وزرا باید به آن پاسخ داده و آن را رد کنند.

الغانم گفت: انحلال پارلمان تنها در اختیار صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت است و ما تنها با او دیدار و در این رابطه گفت‌وگو می‌کنیم و باید تاکید کنم همه چیز خوب است.

رئیس پارلمان کویت تاکید کرد: استیضاح‌ها در چارچوب قانون اساسی ارائه شدند و طبق همین چارچوب نیز به آنها پاسخ داده خواهد شد زیرا حقی است که در قانون اساسی آمده برای نمایندگان در نظر گرفته شده است و وزرا باید به آن پاسخ دهند، در ادامه تصمیم‌گیری درباره این استیضاح‌ها به تمام نمایندگان پارلمان باز می‌گردد.

وی در ادامه گفت: آیا این تنها باری است که پس از طرح درخواست‌هایی برای استیضاح، شایعه‌هایی درباره انحلال پارلمان پیش از تشکیل آن می‌شنویم؟ شایعه‌های انحلال پارلمان و دیگر مسائل هرگز نتیجه‌ای نخواهند داشت. این مساله تکراری بوده و به پارلمان فعلی محدود نیست.

الغانم در ادامه از نمایندگان پارلمان کویت خواست به دلیل وجود چالش‌هایی که مهم‌ترین آنها برآوردن خواسته‌های مردم است، تلاش‌هایشان را بیشتر کنند به ویژه که پارلمان در دوره آخر خود است و مردم شایسته تلاش بیشتری هستند.
محمد هایف از نمایندگان پارلمان کویت هفته گذشته خواستار استیضاح وزیر دارایی این کشور شده بود. روز یکشنبه نیز عمر الطبطبائی دیگر نماینده این پارلمان استیضاح جنان بوشهری، وزیر کار و مسکن کویت را خواستار شد.

۱۳۹۸/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...