نسخه چاپی

باهنر:‌كشاورزان‌و‌تولیدكنندگان،‌سرداران‌جبهه‌اقتصاد‌هستند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی كشاورزان و تولیدكنندگان را سرداران جبهه اقتصاد نامید و گفت: در این دوره از زمان بهترین راه و شیرین ترین ارز، صادرات غیرنفتی است كه این ارز از طریق صادرات محصولات كشاورزی به راحتی وارد كشور می شود.

به گزارش نمابه نقل از آنا ، دومین جشنواره ملی مردمی انار با مشارکت صنف باغداران و همکاری نهادهای دولتی در دانشگاه آزاد اسلامی نی ریز برگزار شد.

دومین جشنواره ملی- مردمی «انار» و محصولات سبز شهرستان نی‌ریز با حضور مقامات کشوری و مسئولین امر و حدود پانصد نفر از دست اندرکاران امور باغی و کشاورزی خصوصاً در زمینه‌ی تولید انار در دانشگاه آزاد اسلامی نی‌ریز برگزار ‌شد.

برپایی نمایشگاه‌های محصولات، فرآورده‌ها و تولیدات سبز خصوصاً «انار» در غرفه‌هایی در محوطه‌ی دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری «جشن انار» با حضور مجری صدا و سیما واحدی و سخنرانی مسئولین و مقامات کشوری در آیین افتتاحیه جشنواره از دیگر برنامه های این جشنواره ملی مردمی بود.

محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه این جشنواره ملی مردمی که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد ، گفت: امروز کشور ما در یک جنگ کاملا اقتصادی قرار دارد و در این میان باید از تمام فرصت ها به خوبی و به بهترین نحو استفاده شود.

وی تصریح کرد: به دلیل ادعاهای بحق جمهوری اسلامی ایران، فشارهای اقتصادی مختلف بر کشور ما وارد شده و احتمالا این فشارها نیز افزایش خواهد یافت، اما باید با استفاده از برنامه ریزی های مناسب از تمام این فرصت ها استفاده کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متوسط بهره وری آب در بخش کشاورزی ۳۰ درصد است، افزود: ۷۰ درصد آب بخش کشاورزی پرت می شود و چنانچه بتوانیم با بهره وری مناسب حتی ۱۰ درصد از این میزان را کاهش دهیم منافع اقتصادی مختلفی عاید ما می شود.

باهنر یادآورشد: در این دوره از زمان بهترین راه و شیرین ترین ارز، صادرات غیرنفتی است که این ارز از طریق صادرات محصولات کشاورزی به راحتی وارد کشور می شود.

وی اضافه کرد: صادرکنندگان به راحتی می توانند بیشترین سود را عاید کشور کنند که در این راه باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل ها به خوبی استفاده کرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی کشاورزان و تولیدکنندگان را سرداران جبهه اقتصاد عنوان کرد و گفت: تولیدکنندگان و کشاورزان در ردیف اول سربازان و سرداران جبهه اقتصادی کشور هستند و اینان هستند که می توانند بسیاری از خسارت ها را جبران کنند.

در این جشنواره که به طور مستقیم و زنده توسط شبکه شما و شبکه فارس تحت پوشش خبری قرار گرفت ، برخی مسئولین و مقامات کشوری از جمله استاندار فارس ، معاون وزیر جهاد کشاورزی ، نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه و فرماندار نی ریز نیز حضور داشتند.

***بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز

محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از غرفه ها و نمایشگاههای برپا شده در حاشیه دومین جشنواره ملی مردمی انار و محصولات سبز نی ریز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار آنا از نی ریز در حاشیه دومین جشنواره ملی مردمی انار و محصولات سبز نی ریز ، مسئولین و مقامات کشوری از جمله باهنر نایب رئیس مجلس و صادق عابدین استاندار فارس از غرفه های برپا شده دیدن نمودند . این غرفه ها که عمدتاً از سوی تولیدکنندگان انار دائر شده بود مورد استقبال شدید بازدید کنندگان قرار گرفت.

باهنر در بازدید از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز سئوالاتی را در خصوص تعداد دانشجویان واحد نی ریز و رشته های موجود مطرح کرد که شعبانی رئیس واحد نی ریز به سئوالات مطروحه پاسخ داد.

در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریزکتابهای تالیف شده اعضای هیات علمی واحد، اختراعات و گواهی های ثبت اختراع دانشجویان و اساتید واحد و افتخارات و مدالهای کسب شده واحد در مسابقات و رقابتهای ورزشی و عناوین به دست آمده در مسابقات بین المللی اختراعات و ابتکارات ارائه شده بود .

به گزارش آنا، دانشجویان و اساتید واحد نی ریز تاکنون قریب به 60 اختراع را در اداره کل مالکیت صنعتی به ثبت رسانده اند و دانشجویان این واحد دانشگاهی موفق به کسب 8 مدال طلا و برنز از مسابقات بین المللی اختراعات و ابتکارات در کشورهای روسیه، کره جنوبی و بلژیک شده اند.

برپایی نمایشگاه توسط میراث فرهنگی و تولید محصولات سنتی و صنایع دستی توسط هنرمندان نی ریزی به صورت مستقیم درغرفه میراث فرهنگی از برنامه های جالب اجرا شده در حاشیه این جشنواره بود.

شایان ذکر است دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز دارای یک مرکز تحقیقات کشاورزی 50 هکتاری است که قریب به 30 هکتار از آن به کشت انار اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار آنا، شهرستان نی ریز به عنوان قطب تولید انار در استان فارس، مقام اول را در تولید و سطح زیر کشت محصولاتی چون بادام آبی، بادام دیم و انار به خود اختصاص داده و در تولید انجیر دیم نیز در استان حائز رتبه دوم است.

۱۳۹۱/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...