نسخه چاپی

پیوند خودجوش مسلمانان در راهپیمایی اربعین می‌تواند در حوادث مهم جهان موثر باشد

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینكه یكی از امتیازات راهپیمایی اربعین مردمی بودن آن است، گفت: پیوندی كه به صورت خودجوش در راهپیمایی اربعین میان مسلمانان ایجاد می‌شود می‌تواند در حوادث مهم جهان مؤثر باشد.


به گزارش نما، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری پرشور راهپیمایی اربعین امسال گفت: یکی از آثار مثبت راهپیمایی میلیونی اربعین پیوند میان ملت‌های مسلمان است. همسویی و همراهی و انسجام بین مسلمانان از کشورهای عراق، ایران، افغانستان، هندوستان، پاکستان، مالزی و کشورهای اروپایی و... یک سرمایه به شمار می‌رود.

اخبار سیاسی- وی افزود: اگر خارج از این فرایند راهپیمایی اربعین قرار باشد چنین پیوندی بین ملت‌های مختلف ایجاد شود، باید هزینه‌های زیادی صرف شود اما در راهپیمایی اربعین به صورت خودجوش این پیوند ایجاد و زمینه برای اتحاد ملت‌های مسلمان فراهم می‌شود و می‌تواند در حوادث مهم جهان اسلام موثر باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: از دیگر آثار راهپیمایی اربعین می‌توان به زنده شدن روحیه مبارزه با ظلم و مبارزه با استعمار و زنده شدن روحیه مبارزه در میان شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی و آشنایی ملل مسلمان با یکدیگر و تبادل نظر برای حل مشکلاتشان اشاره کرد.

مطهری با بیان اینکه این مراسم چیزی شبیه به مناسک حج ابراهیمی است، خاطرنشان کرد: مهم‌تر از همه اینکه این مراسم باعث معرفی اسلام به مردم غیرمسلمانی می‌شود که در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و باعث گرایش برخی از آنها به اسلام می‌شود.

وی افزود: یکی از نقاط مثبت راهپیمایی اربعین مردمی بودن آن است. اگر احساس وظیفه مردم عراق برای کمک به زائران و همچنین همدلی که بین همه زوار وجود دارد، نباشد، چنین راهپیمایی قابل برگزاری نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: به عنوان مثال تامین غذای بیش از 20 میلیون انسان در روز کار هیچ دولتی نیست و اگر مردم به طور خودجوش به این مسئله ورود پیدا نکنند، این امکانات فراهم نمی‌شود.

۱۳۹۸/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...