نسخه چاپی

كاروان علمای بزرگ مصر وارد غزه شد

كاروان علمای برجسته مصری شب گذشته در چارچوب همكاری مشترك وزارت اوقاف مصر و فلسطین، از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، کاروان علمای بزرگ مصر متشکل از 37 تن از علمای مصر از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شد و شماری از علما و مبلغان و مسئولین وزارت اوقاف فلسطین در مراسم استقبال از آن ها مشارکت داشتند.

سخنگوی وزارت اوقاف مصر طی بیانیه ای رسمی ضمن اشاره به اینکه اعزام این کاروان پس از هماهنگی با وزارت اوقاف و تعدادی از نهادهای دینی از جمله اتحاد علمای جهان اسلام و جمعیت شرعی و شورای عالی امور اسلامی انجام گرفته، تصریح کرد: این کاروان به محض ورود به غزه فعالیت های خود را آغاز کرده و دیدارهایی را با شهروندان در مراکز تجمع و مساجد بزرگ ترتیب خواهد داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شیخ "سلامه عبدالقوی" تاکید کرد که امنیت و ثبات غزه، تضمین کننده امنیت و ثبات مصر خواهد بود.

وی افزود: علمای مصری پس از ایراد خطبه‌های نماز جمعه در مساجد غزه به قاهره بازمی گردند و از جمله علمای حاضر در آن می توان از دکتر "صلاح سلیمان" دبیر کل شورای عالی امور دینی مصر، دکتر "جمال عبدالستار" مسئول تبلیغات وزارت اوقاف، دکتر "محمد عبدالمقصود" مبلغ دینی و "وجدی عربی" هنرمند مصری نام برد.

عبدالقوی تشریح کرد که این کاروان در چارچوب همکاری مشترک وزارت اوقاف مصر و فلسطین به غزه سفر کرده است.

وزارت اوقاف دولت فلسطین مراسمی را برای استقبال از اعضای این کاروان ترتیب داد و از تلاش های آنان در راستای لغو محاصره غزه تقدیر و تشکر کرد.

۱۳۹۱/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...