نسخه چاپی

خصومت دولت آمریكا با نخبگان علمی ایرانی

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با صدور بیانیه‌ای اعلام كرد: آمریكا به جهانیان به خصوص ملت ایران ثابت كرد غیر قابل اعتماد بوده و بد عهد است ضمن اینكه خصومت آنان نه تنها با دولت و نظام ما بلكه با مردم و نخبگان علمی مشهود است.


به گزارش نما، بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با صدور بیانیه‌ای در حمایت از مسعود سلیمانی (عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس دستگیر شده در آمریکا) اعلام کردند که بیش از یک سال است که از سفر مسعود سلیمانی استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران به دعوت نیوکلینیک به آمریکا می گذرد.

اخبار سیاسی- اما آنچه تا به حال از این سفر یک ساله به گوش می رسد نه تنها دستاوردی علمی نبوده بلکه آمریکا یک بار دیگر به جهانیان به خصوص ملت ایران ثابت کرد غیر قابل اعتماد و بد عهد است و خصومت آمریکاییان نه تنها با دولت و نظام ما بلکه با مردم و نخبگان علمی ما نیز مشهود است.

آن چه از ابعاد این قضیه مشخص است دولت آمریکا با گروگان گرفتن این استاد به دنبال جلو بردن اهداف سیاسی خود بوده . دستگیری این استاد دانشگاه توسط دولت آمریکا یک بار دیگر به جامعه جهانی ثابت کرد دولت آمریکا بر خلاف گفته و ادعاهایشان نه طرفدار علم و دانش و نه حامی برای نخبگان دانشگاهی است بلکه آنچه برای آمریکا موضوعیت دارد پیش بردن اهداف سیاسی خود به هر قیمتی است.

موضوعی که نباید از آن غافل ماند سکوت و انفعال رسانه هایی است که مدعی دفاع از حقوق زندانیان سیاسی هستند می باشد که به محض دستگیری یک جاسوس و متهم با جرم های امنیتی مشخص چندین روز و حتی چندین هفته ابعاد مختلف این حرکت را بررسی و تیتر یک خبر های خود قرار می‌دهند اما در مقابل دستگیری یک چهره علمی و یک نخبه علمی سکوت کرده اند.

موضوع دیگر انفعال رسانه ای و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی در رابطه با این مسئله است با گذشت یک سال از دستگیری یک چهره علمی و نقض حقوق بشر توسط دولت آمریکا موضعی انفعالانه در پیش گرفته و حرکتی جدی صورت نگرفته است.


رسانه ملی در انتشار این خبر و مشخص نکردن ابعاد حقوقی این نقض قانون افکار عمومی را با این موضوع درگیر نکرده و این انفعال نیز قابل قبول نیست.

ما به عنوان دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه تربیت مدرس از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در برخورد جدی با این موضوع با دولت آمریکا در جامعه بین‌الملل و هم از رسانه ملی تقاضا داریم در آگاه کردن افکار عمومی ایجاد مطالبه عمومی نقشی قوی تر و اثرگذار تر ایفا کرده تا هم جامعه جهانی و هم مردم ایران یک بار دیگر چهره واقعی این دولت بد عهد و مستکبر را ببینند.

۱۳۹۸/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...