نسخه چاپی

انتخابات آمریكا، تیر خلاص بر لیبرال دموكراسی

مشاركت كمتر از 118 میلیون نفر از مردم امریكا در این انتخابات، نصاب مشاركت را به زیر 50 درصد رسانده است، و ایالات متحده را با بحران مشروعیت مواجه كرده است.

به گزارش نما به نقل از بی باک، صابر دین پرست: در نظام لیبرال دموکراسی برخلاف نظام اسلامی، دو مفهوم مشروعیت و مقبولیت در هم تنیده شده و هر دو ریشه در اقبال و رضایت مردم از حکومت دارد. از این روست که مهمترین میدان مشروعیت سنجی دول لیبرال، حضور مردم در پای صندوق های رأی است. به همین دلیل است که برخی از کشورهای غربی مانند بلژیک رأی دادن را اجباری کرده اند و مجازات سنگينی برای افرادی که در رأی گيری شرکت نمی کنند، وضع کرده اند تا با بحران مشروعیت مواجه نگردند.

اما پس از اتمام رأی گیری و اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، آمارها از مشارکت کمتر از 50 درصدی مردم امریکا در انتخابات حکایت دارد. مشارکت کمتر از 118 میلیون نفر از مردم امریکا در این انتخابات، نصاب مشارکت را به زیر 50 درصد رسانده است، و ایالات متحده را با بحران مشروعیت مواجه کرده است. نکته ی قابل توجه در این است که باراک اوباما رئیس جمهور مجددا منصوب شده ی امریکا حتی در جمع آوری آرای بیش از 50 درصد رأی دهندگان نیز ناکام بوده است! و با میزان رأی حدودا 48 درصدی رأی دهندگان به ریاست جمهوری منصوب شده است که این به معنای رئیس جمهوری است که با یک چهارم رأی مردم به قدرت رسیده است و ادعای دموکراسی دارد!


با کنار هم قرار دادن تمام آمارهای اشاره شده می توان افول تئوری لیبرال دموکراسی و خروج دیکتاتوری از درون رژیم لیبرال مدعی آزادی را به راحتی مشاهده کرد. به قدرت رسیدن اقلیت مطلق در امریکا با هزينه ی 1 درصدی های مرفه بیش از پیش نشان از افول ارزشهای امریکایی است و همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با دانش آموزان و دانشجویان در آستانه-ی یوم الله 13 آبان فرمودند، تمام اصول و ارزش هایی که امریکایی ها ادعا می کنند و به واسطه ی آنها در دنیا هی سر و صدا می-کردند امروز نمای زيبای خود را از دست داده و درون فاسد خود را به نمایش گذاشته است.

۱۳۹۱/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...