نسخه چاپی

شفافیت دارایی مسئولان موجب كاهش پرونده‌های قضایی می‌شود

نایب رئیس مجلس ضمن اینكه معتقد است شفافیت دارایی مسئولان موجب كاهش پرونده‌های قضایی می‌شود، گفت: شفافیت مالی اموال و دارایی‌ها در تمامی سطوح جامعه مطلوب است.


به گزارش نما، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس برای الزام رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان، گفت: این امر موجب می‌شود تا فساد اداری کاهش یافته و به عبارتی، مجالی برای مفسدان ایجاد نشود.

اخبار سیاسی- وی با تأکید بر اینکه شفافیت مالی و رسیدگی به اموال و دارایی‌ها در تمامی سطوح جامعه مطلوب است، اظهار داشت: معتقدم نه تنها مسئولان باید اموال و دارایی‌‌های خود را در ابتدای دوره مسئولیت‌‌شان اعلام کنند، بلکه در نهادهای خصوصی نیز این امر باید محقق شود، زیرا شاهد شکایات متعدد از سوی برخی دستگاه‌های خصوصی نیز نخواهیم بود.

نایب رئیس مجلس یکی از مزایای شفافیت مالی را، برای کاندیداهای انتخابات مجلس عنوان و تصریح کرد: آماری به مجلس رسیده و شواهدی وجود دارد که برخی افراد و کاندیداهای در ادوار مختلف مجلس، پول‌های میلیاردی برای پیروزی در انتخابات هزینه می‌کنند که این اصلا با شأن نظام جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارد.

مصری ادامه داد: باید راهکارهای قانونی برای جلوگیری از هزینه‌های گزاف و میلیاردی در انتخابات‌ها ایجاد شود تا منشأ پول‌های کثیف در ابتدای امر شناسایی و گلوگاه‌های آن خشک شود.

نایب رئیس مجلس همچنین با تأکید بر اینکه مجلس گام‌هایی را برای شفافیت اموال و دارایی مسئولان برداشته است که قوه‌قضائیه هم گام دوم را برداشته و می‌تواند زمینه‌ساز اعتماد عمومی به مدیران و مسئولان شود، گفت: عملیاتی شدن سامانه اعلام اموال و دارایی مسئولان کمک بسیار زیادی به شفافیت و اصلاح اقدامات مدیران و سیستم‌های اداری و در نهایت اقتصاد اداری خواهد کرد.

مصری اضافه کرد: شفافیت دارایی مسئولان موجب کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود، به نحوی که هر چقدر شفافیت در اموال وجود داشته باشد، موجب می‌شود تا افراد نسبت اموال و دارایی‌هایی که کسب می‌‌کنند، حساسیت داشته و زمینه برای بروز فساد کاهش یابد.

نایب رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم هر چه سریع‌تر می‌بایست شفافیت در امور مالی میان مسئولان گسترش یابد و از طرف دیگر نیز تلاش کنیم مدیران بدون هر‌گونه سانسوری اموال‌شان را اعلام کنند، از این طرقی کمک مؤثری به جلوگیری از فساد خواهیم کرد.

۱۳۹۸/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...