نسخه چاپی

پیام رهبر انقلاب به كنگره بزرگداشت آیةالله گلپایگانی

كنگره فقیه آگاه ویژه بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) صبح امروز با قرائت پیام مقام معظم رهبری در مركز فقهی ائمه اطهار قم آغاز شد .

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، دراین پیام که حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی آن را قرائت کرد ، مقام معظم رهبری از حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی به عنوان برجسته ترین مرجع تشیع در نیم قرن اخیر یاد کرده و افزوده اند : دوران مرجعیت 32 ساله ایشان مشحون از فعالیت ها و اقداماتی است که از یک مرجع ذی نفوذ انتظار است .

در این پیام همچنین آمده است: ساخت مدارس ، مساجد ، بیمارستان و نمایندگی در خارج از کشور ، ورود درعرصه نوآوری های خدماتی از قبیل فعالیت های رایانه ای وتربیت مدرس مخصوص تدریس از جمله کارهای برجسته آن مرحوم بود .

درادامه پیام مقام معظم رهبری آمده است : بجز علم و تقوا که شرط مرجعیت شیعه است آن بزرگوارازخصلت هایی برخوردار بودند که بارزترین آن صلابت در امردین و ایستادگی بر سر مواضعی بود که براثر تشخیص دین اتخاذ می فرمودند.

در ادامه این مراسم آیت الله صافی گلپایگانی هم در سخنانی مواضع سیاسی مرحوم حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی را از شاخصه های برجسته آن عالم ربانی دانست و گفت :ایشان درخنثی کردن بسیاری از مسائل سیاسی مانند اصلاحات ارضی ، انجمن های ایالتی و ولایتی و مجلس موسسان زمان طاغوت نقش موثر و مستقیمی داشتند و با درایت و صلابت خود مانع از تلاش رژیم پهلوی در جلوگیری از استقلال حوزه ها نیز شدند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی نیز در این مراسم نقش حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی را در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی مهم و تأثیرگذار توصیف کرد و گفت : آن عالم وارسته در دوران تبعید امام رنج زیادی را متحمل شد تا اقتدار حوزه ها حفظ شود.

۱۳۹۱/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...