نسخه چاپی

كره شمالی آمریكا را به نقض توافق متهم كرد

به گزارش نما، هائه طی سخنانی در هیجدهمین اجلاس سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو سیاستهای آمریکا در منطقه را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت : پس از دیدار ماه ژوئن سال جاری رهبران آمریکا و کره شمالی، مذاکرات دوجانبه باز هم متوقف شده و متاسفانه تنش در شبه جزیره کره بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

اخبار بین‌الملل- وی دلیل توقف مذاکرات و افزایش تنش در منطقه را به سیاست های آمریکا مربوط کرد و گفت: واشنگتن باید از سیاست های نسنجیده فعلی خود منصرف شود و رویکردهای جدیدی را در پیش بگیرد.

رییس پارلمان کره شمالی اظهار داشت : متاسفانه در حال حاضر شاهد انصراف آمریکا از سیاست های خصمانه علیه کشورمان نیستیم و در مدت گذشته ابتکارات متعدد کره شمالی بدون پاسخ مانده است و شرکای ما هم از این وضعیت مایوس شدند.

هائه با اشاره به این که دشمنی آمریکا علیه مردم کره شمالی همچنان ادامه دارد، گفت : بر این باور هستیم که رهبری کره جنوبی باید در راستای برقراری صلح در شبه جزیره کره تلاش کند .

وی افزود: ما نمیخواهیم منطقه شاهد جنگ باشد و جنبش عدم تعهد نیز باید در راستای حفظ صلح تلاش کند و اعضای این جنبش باید موضع یکپارچه به نمایش گذاشته و هر گونه مظاهر تجاوز را محکوم کنند

وی با اشاره به این که کره شمالی اجلاس سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را رویداد مهم می داند ، گفت : ما مبارزه علیه هر گونه نشانه تجاوز نظامی را ضروری می دانیم و کره شمالی از سیاست مستقل خود هرگز منصرف نخواهد شد و در برابر سیاست های برتری طلبی و توسعه طلبی برخی کشورها عقب نشینی نخواهیم کرد .

رییس پارلمان کره شمالی جنبش عدم تعهد را ابزاری قوی علیه امپرالیسم توصیف کرد و فعالیت این جنبش را قابل تقدیر خواند .

هائه افزود: این جنبش تاسیس شده در دوران جنگ سرد توسعه کشورها را ترویج می کند و شرایط فعلی جهان نیز شبیه مراحل نخست دوران جنگ سرد می باشد و در حال حاضر شاهد رویاروی شرق و غرب هستیم .

وی اظهار داشت : جنبش عدم تعهد در چنین شرایط باید در راستای برقراری سیاست عادلانه بین المللی و رفع یکجانبه گرایی تلاش کند .

۱۳۹۸/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...