نسخه چاپی

روسیه از قاچاق نفت سوریه زیر نظر نیروهای آمریكایی پرده برداشت

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام كرد، اظهارات وزیر دفاع آمریكا درباره باقی ماندن بخشی از نیروهای این كشور در شرق سوریه برای حفاظت از میادین نفتی در برابر داعش "گیج كننده" است.

به گزارش نما، ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اظهار کرد، قطعا مواد و منابع بومی موجود در سوریه متعلق به گروه تروریستی داعش و یا نیروهای آمریکایی که ادعای نبرد با داعش را دارند نخواهد بود. این منابع تنها در انحصار کشور سوریه است.

اخبار بین‌الملل- وی افزود، نه در قوانین بین‌المللی و نه در قانون آمریکا متنی دال بر مشروعیت حضور نیروهای آمریکایی برای حفاظت از منابع طبیعی و فلزات سوریه وجود ندارد، زیرا این منابع در انحصار کشور سوریه و مردم آن است.

کوناشینکوف گفت: بنابراین آنچه اکنون واشنگتن در سوریه انجام می‌دهد، کنترل مستقیم بر میادین نفتی شرق سوریه است، یا آنها طبق اصل بین‌المللی اکنون فعالیت راهزنان را انجام می‌دهند و این فعالیت غیر قانونی و مغایر با قوانین بین‌المللی است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه فاش کرد، نفت سوریه زیر نظر و محاظت نیروهای نظامی آمریکا به خارج از کشور منتقل می‌شود.

وزارت دفاع روسیه تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده مربوط به کاروان انتقال نفت به سمت خارج از سوریه است.

این سخنگو افزود، تصاویری که سازمان اطلاعات فضایی ارائه کرده نشان می‌دهند نفت سوریه زیر نظر نظارت و حراست قوی نظامیان آمریکایی استخراج می‌شده و به واسطه تانکرهایی به خارج از سوریه منتقل می‌شود و در آنجا پالایش شوند این قبل و بعد از بیرون کردن تروریست‌های داعش از شرق فرات بوده است.

وزارت دفاع روسیه نقشه چاه‌های نفت سوریه و تصاویر ماهواره‌ای را که سپتامبر گذشته گرفته شده،‌ منتشر کرد.

این سخنگو اظهار کرد، درآمدهای قاچاق نفت سوریه از سوی آژانس‌های دولتی آمریکا ماهانه به بیش از ۳۰ میلیون دلار می‌رسد.

کوناشینکوف افزود: هزینه هر بشکه نفت قاچاق شده سوریه به ۳۸ دلار می‌رسد و به این ترتیب درآمدهای ماهانه از این اقدام کارمندان آمریکایی فراتر از ۳۰ میلیون دلار در ماه می‌شود.

مارک اسپر،‌ وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود، آمریکا مواضع خود را در استان دیر الزور سوریه به منظور تقویت حمایت از چاه‌های نفت تقویت می‌کند.

۱۳۹۸/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...