نسخه چاپی

انصراف یكی از نامزدهای حزب دموكرات از انتخابات ۲۰۲۰ آمریكا

یكی از نامزدهای حزب دموكرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریكا از رقابت‌های انتخاباتی كناره‌گیری كرد.

به گزارش نما، «بتو اورورک»، یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا از رقابت‌های مقدماتی این حزب کناره‌گیری کرد.

اخبار بین‌الملل- اورورک ۴۷ ساله که سابقاً در کنگره آمریکا نماینده ایالت «ال‌پاسو» بود در پیامی در توئیتر انصراف خودش را از رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرد و گفت از هر فردی که بتواند نامزدی حزب را کسب کند، حمایت خواهد کرد.

بر اساس قوانین حزب، نامزدها باید در انتخابات درون حزبی با یکدیگر رقابت کنند تا نهایتا یک نفر به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ رو در روی نامزد حزب جمهوری‌خواه که احتمالا «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا باشد، انتخاب شود. با خروج اوروک ۱۷ نامزد دموکرات دیگر در حال رقابت برای کسب نامزدی این حزب هستند.

اورورک، بعد از آنکه در انتخابات مجلس سنای آمریکا در سال ۲۰۱۸ در رقابتی بسیار نزدیک با سناتور کهنه‌کار آمریکایی، «تد کروز» مغلوب او شد به چهره‌ای سرشناس تبدیل شد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به کناره‌گیری این سیاستمدار واکنش نشان داد و آن را مسخره کرد. او در توئیتر نوشت: «اُه نه! بتو همین الان از رقابت برای ریاست‌جمهوری کنار کشید، با آنکه گفته بود که برای همین کار متولد شده است.»

۱۳۹۸/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...