نسخه چاپی

كاهش محبوبیت ترامپ در حزب جمهوری‌خواه

نظرسنجی مشترك دو رسانه آمریكایی نشان می‌دهد، محبوبیت رئیس‌جمهور این كشور در بین حامیان جمهوری‌خواهش در قیاس با نظرسنجی‌های قبلی هشت درصد كاهش یافته است.


به گزارش نما، به موازات رسمی شدن فرایند تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور به دلیل رسوایی «اوکراین‌گیت»، نتیجه یک نظرسنجی تازه در آمریکا از کاهش هشت درصدی محبوبیت ترامپ در بین حامیان جمهوری‌خواه حکایت دارد.

اخبار بین‌الملل- نظرسنجی مشترک «واشنگتن پست» و شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که محبوبیت ترامپ در بین جمهوری‌خواهان به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

طبق این نظرسنجی، محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا در حزب جمهوری‌خواه به ۷۴ درصد کاهش یافته و در قیاس با نظرسنجی‌ ماه سپتامبر، هشت درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نگاهی به این نظرسنجی نشان می‌دهد که همچنان ۶۴ درصد جمهوری‌خواهان «قویا» حامی ترامپ و ریاست جمهوری او هستند اما عدم محبوبیت ترامپ در میان حزب دموکرات ۹۱ درصد است.

در مجموع، میزان رضایت شغلی آمریکایی‌ها از ریاست جمهوری ترامپ فارغ از تعلق حزبی آنها به جمهوری‌خواهان، دموکرات‌ها یا احزاب مستقل، ۳۸ درصد است.

موضوع استیضاح ترامپ و برچیدن او از ریاست جمهوری به خاطر رسوایی «اوکراین گیت»، یکی دیگر از محورهای این نظرسنجی بوده است.

در مجموع ۴۹ درصد از آمریکایی‌ها از استیضاح و کنار زدن ترامپ از ریاست جمهوری حمایت کردند و ۴۷ درصد مخالف این کار هستند.

حمایت دموکرات‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی از استیضاح و برکناری ترامپ، ۸۲ درصد است و تنها ۱۸ درصد از جمهوری‌خواهان حامی استیضاح هستند.

مخالفان استیضاح و برکناری ترامپ در حزب دموکرات، ۱۳ درصد هستند و این رقم در بین حزب جمهوری‌خواه ۸۲ درصد و در بین آمریکایی‌های وابسته به احزاب مستقل ۴۹ درصد است.

یکی دیگر از سوالات این نظرسنجی، پرسش از این موضوع بوده که مخاطبان این نظرسنجی درباره مواضع دولت ترامپ در قبال اوکراین و تعاملات آنها چه نظری دارند.

۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که از نظر آنها «یک چیز نادرستی» در تعاملات دولت ترامپ با اوکراین اتفاق افتاده، ۳۵ درصد گفتند که از نظر آنها اتفاق نادرستی رخ نداده و ۱۰ درصد هم گفتند که درباره این سوال، نظری ندارند.

نظرسنجی مشترک «واشنگتن پست» و شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» از ۱۰۰۳ فرد بالغ آمریکایی طی روزهای ۲۷ تا ۳۰ اکتبر (پنجم تا هشتم آبان) گرفته شده است.

۱۳۹۸/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...