نسخه چاپی

پناهیان:رهبری درمیان علما غریب هستند

عکس خبري -پناهيان:رهبري درميان علما غريب هستند

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از عدم نقل بیانات رهبری توسط برخی از منبری‌ها، بیان كرد: احساس می‌شود كه رهبری در میان علما به دلیل عدم تاكید به بیاناتشان غریب هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان چهارشنبه شب در همایش سالانه سخنرانان برجسته و اثرگذار کشور گفت: یکی از مواردی که خوب است ما در منابر خود به آن توجه کنیم توجهات مقام معظم رهبری در زمینه هدایت افکار عمومی و رشد معنوی افکار است.

وی در ادامه گفت: در طول تاریخ هیچ امام و رهبری بدون یار نمی‌توانسته حرکت کند، پیامبران هم در دوران خود ندای درخواست همراهی از یاران خود می‌کردند.

این سخنران برجسته ابراز داشت: هیچ چیزی از علم و فضل ما کم نمی‌شود اگر بیانات مقام معظم رهبری را در منابر خود شرح دهیم.

پناهیان یکی از مهمترین منابع تحلیل تاریخ اسلام را تحلیل‌های مقام معظم رهبری دانست و اذعان کرد: تحلیل‌هایی که مقام معظم رهبری در ارتباط با تاریخ اسلام انجام داده‌اند را شاید هیچ فردی نتواند بیان کند.

وی افزود: متاسفانه هستند افرادی که به عنوان علمای بزرگ و فقهای تاریخ‌شناس معروف هستند اما الان همین افراد به صورت محکم در برابر این تحلیل‌ها ایستادگی می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بر این است که کارکردهای ولایت فقیه برای جوانان مطرح شود؛ ما نیز باید با توجه به این تاکید مقام معظم رهبری در منابر خود این کارکردها را بیان کنیم.

پناهیان عنوان کرد: مردم با فطرت خود ولایت فقیه را دوست دارند اما اگر این فطرت با فکرت همراه شود می‌تواند تاثیر بسیار بالاتری داشته باشد.

وی افزود: در ارتباط با بیانات مقام معظم رهبری یکی از کارهایی که باید انجام شود، توجه به این بیانات و مرور کردن آنها است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: صحبت‌های مقام معظم رهبری را می‌توان بر دو دسته تقسیم بندی کرد، یکی صحبت‌هایی که در بحث پاسخگویی جای می‌گیرند و دیگری صحبت‌های فعالانه ایشان است.

پناهیان افزود: رهبر معظم انقلاب در برابر برخی موضوعاتی که در جامعه ایجاد می‌شود حاضر شده و به بیان توضیحاتی در ارتباط با این موضوعات می‌پردازند.

وی اذعان کرد: بحث دوم سخنان مقام معظم رهبری با توجه به شرایط زمان‌های مختلف صورت می‌پذیرد، بسیاری از مشکلاتی که در جامعه ایجاد می‌شود با بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری به طور کامل برطرف می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: از مهمترین مسائلی که مقام معظم رهبری در سفر خود به خراسان شمالی مطرح کردند رسیدگی به جزئیات سبک زندگی مردم بود.

وی گفت: این مسئله امروز به عنوان یک راهبرد در دست ما قرار گرفته است، اگر ما فرمایشات ایشان را در این زمینه مورد توجه قرار دهیم مشکلات را به سرعت پشت سر خواهیم گذاشت.

وی افزود: تکرار نکردن و طنین نکردن فرمایشات ایشان در منابر به نوعی غریب گذاشتن ایشان است و این کار موجب می‌شود نور عزاداری امام حسین علیه السلام از ما دور شود.

پناهیان گفت: زمانی که ما از غربت امام حسین علیه السلام دم می‌زنیم و برای این غربت گریه می‌کنیم، چطور خود امام و رهبر خود را می‌توانیم غریب بگذاریم؟

وی افزود: در زمینه فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی به دو نکته باید توجه کرد، نخستین نکته در این زمینه این است که ما باید موضوع را در میان اساتید حوزه و دانشگاه مطرح کرده و از نظرات آنها استفاده کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: نکته دوم هم این است که در زمینه سبک زندگی باید مبارزه با هوای نفس را به عنوان نخ تسبیح فضایل در جامعه و برای جوانان مطرح کنیم.

۱۳۹۱/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...