نسخه چاپی

پنجمین وزیر امنیت داخلی موقت آمریكا هم معرفی شد

دونالد ترامپ وزیر موقت جدید وزارت امنیت داخلی آمریكا را كه پنچمین سرپرست موقت این وزارتخانه خواهد بود، معرفی كرد.

به گزارش نما، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا اظهار کرد، چاد وولف، مقام کهنه‌کار وزارت امنیت داخلی آمریکا، وزیر موقت جدید این وزارتخانه خواهد بود. او پنجمین شخصی است که از زمان آغاز به کار دولت فعلی آمریکا، تصدی این مقام را بر عهده می‌گیرد.

اخبار بین‌الملل- ترامپ این مساله را در پاسخ به سوال خبرنگاری در خارج از کاخ سفید بیان کرد.

چندین هفته درباره اینکه چه کسی وزیر آینده امنیت داخلی آمریکا خواهد شد، گمانه‌زنی‌هایی مطرح بوده است. کوین مک‌الینن، وزیر موقت فعلی امنیت داخلی آمریکا در تاریخ ۱۱ اکتبر از این سمت استعفا کرد اما پذیرفته است که موقتا در این جایگاه به فعالیت ادامه دهد. این وزارتخانه اما در ابتدا وولف را به عنوان وزیر بعدی خود تایید نکرد و اظهار کرد، تنها مک‌الینن وزیر موقت این وزارتخانه است.

هنگامی که یک خبرنگار به طور مستقیم از ترامپ درباره احتمال انتصاب وولف به عنوان وزیر آینده امنیت داخلی آمریکا سوال کرد، او در پاسخ گفت: او به طور موقت در این سمت خواهد بود و باید ببینیم چه پیش می‌آید.

هوگان گیدلی، سخنگوی کاخ سفید بعدا اظهار کرد: همان‌طور که رییس‌جمهوری گفت، کوین مک‌الینن عملکردی عالی داشته است. او پس از "روز کهنه سربازان" (۱۱ نوامبر) کناره‌گیری خواهد کرد و چاد وولف به عنوان وزیر موقت امنیت داخلی مشغول فعالیت خواهد شد

وولف در دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه فعالیت داشته و رییس دفتر کریستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی سابق آمریکا بوده است. او با نیلسن در بسیاری از چالش‌برانگیزترین مسائل مهاجرتی دولت همکاری کرده اما پیش از استعفای نیلسن در ماه آوریل، از ریاست دفتر او کناره‌گیری کرد. برخی از همکاران وولف او را یکی از اعضای آگاه و مورد احترام وزارت امنیت داخلی می‌دانند که می‌تواند دستورکار رییس‌جمهوری را اجرا کند.

۱۳۹۸/۸/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...