نسخه چاپی

اروپا به پیمان خود پایبند نیست

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه گفت: سران آمریكا و اروپا حرف از مذاكره با ایران می زنند، در حالی كه آنها به نتایج مذاكرات چند ساله خود پایبند نیستند از این رو مذاكره و گفتگو معنا و مفهوم ندارد.


به گزارش نما، سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با بیان اینکه ۱۳ آبان یاد آور سه رویداد مهم در تاریخ ایران اسلامی است، گفت: تبعید امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳ و حمله نیروهای رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ به اجتماع دانشجویان در مقابل دانشگاه و شلیک به تجمع کنندگان و اشغال سفارت آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام سومین حادثه در ۱۳ آبان بود.

اخبار سیاسی- وی با اشاره به نقش سفارت آمریکا در توطئه های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب، توطئه ها توسط سفارت آمریکا طراحی و مدیریت می شد، دانشجویان پیرو خط امام به خوبی و درستی این مرکز فساد و توطئه را شناسایی و تصمیم به اشغال آن گرفتند و این اقدام به حدی درست بود که امام خمینی (ره) آن را انقلاب دوم نامیدند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه خاطر نشان کرد: مطمئن باشید اگر سفارت آمریکا که به حق لانه جاسوسی و مرکز توطئه آنها در ایران بود اشغال نمی شد دسیسه ها و آشوبگری های آمریکا در داخل کشور ادامه می داشت و مشکلات متعددی را برای انقلاب اسلامی به وجود می آورد، اما اقدام دانشجویان پیرو خط امام نشان داد که جوانان ایران اسلامی هوشیار و آگاه هستند و با هیچ دشمن و اقدام کننده علیه منافع ملت ایران مماشات نمی کند.

سردار کوثری خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در عرصه سیاست خارجی شعار و سیاست «نه شرقی نه غربی»

که برگرفته از آیات قرآن و بیان اهل بیت (ع) است را انتخاب کردند، این شعار بیانگر سیاست مستقل انقلاب اسلامی ایران و استکبار ستیزی آن است.
وی استکبار ستیزی و ایستادگی ملت ایران در برابر دخالت های خارجی را عامل متفاوت کننده انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها دانست و گفت: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، حاکمان ایالات متحده فهمیدند که انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها متفاوت است و ملت ایران رو در روی مستکبرین عالم ایستاده اند و با زیاده خواهی های دشمنان و دسیسه چینی های آنها مقابله و برخورد قاطع می کنند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با اشاره به دستاوردهای اقدام دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان، اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا موجب شد تا حد زیاد توطئه های آمریکا علیه ملت ایران خنثی شود و این اقدام یک ضربه محکمی بر پیکر استکبار جهانی بود و مرکز فتنه را در دخل کشور را از بین برد و تا حد زیاد توطئه ها را کنترل کرد.

کوثری همچنین به عهد شکنی های آمریکا در توافقات بین المللی و خروج آن از «برجام» اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها با این اقدامات خود نشان دادند که غیر قابل اعتماد هستند، در مقابل جمهوری اسلامی ایران به خوبی نشان داده که از مذاکره و گفتگو هیچ ترس و واهمه ای ندارد، ایران دارای منطق و اصول است و برخلاف سران آمریکا و رئیس جمهور کنونی آنها که تنها شعار دادن را بلد هستند و با قلدری میخواهند اهدافشان را پیش ببرند جمهوری اسلامی دارای منطق، اصول و گفتمان قوی است.

وی تصریح کرد: در شرایط که آمریکا به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست و می خواهد با زورگویی، تحریم و فشار اقتصادی کار خود را پیش ببرد، مذاکره هیچ معنایی ندارد، مذاکره و گفتگو زمانی معنا دارد که طرفین به عهد و پیمانی پایبند باشند، اما برجام نشان داد آمریکا و اروپایی ها به هیچ وجه به عهد و پیمان خود پایبند نیستند.

وی افزود: امروز نیز سران آمریکا و اروپا حرف از مذاکره با ایران می زنند، در حالی که آنها به نتایج مذاکرات چند ساله و تعهدات خود پایبند نیستند، مذاکره و گفتگو هیچ معنا و مفهوم ندارد.

۱۳۹۸/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...