نسخه چاپی

تركیه:قصد جنگ با سوریه را نداریم

عبدالله گل با اشاره به اینكه تركیه قصد جنگ با سوریه را ندارد، گفت: امیدوارم سوریه نیز قصد نداشته باشد دست به كاری غیرمنتظره بزند.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر،‌ عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ترکیه هیچ چشم داشتی به خاک دیگر کشورها نداشته و قصد دخالت درامور داخلی آنان را نیز ندارد تصریح کرد: اما وقتی از خاک یک کشور دیگر مورد حملات تروریستی قرار می گیرد و آن کشور با امکانات داخلی خود نمی تواند جلوی این تروریست ها را بگیرد این حق برای ما بوجود می آید که تدابیر لازمه را برای مقابله با آنان اتخاذ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ترکیه قصد جنگ با سوریه را ندارد، گفت: امیدوارم سوریه نیز قصد نداشته باشد دست به کاری غیرمنتظره بزند.

گل در مورد خبرنگاران ترکیه ای که در سوریه اسیر شده اند با اشاره به اینکه ترکیه و برخی دیگر کشورهای برای آزادی این خبرنگاران تلاش می کنند گفت: خبرنگاران نباید به عنوان طرف های درگیر تلقی شوند و از همین جا از بشار اسد می خواهم این خبرنگاران را بی درنگ آزاد کند.

رییس جمهور ترکیه در خصوص پ ک ک با اشاره به اینکه این سازمان تروریستی با استفاده از خلاء موجود در حاکمیت عراق و سوریه تحرکات خود را در منطقه افزایش داده است، گفت: ترکیه با قاطعیت تمام با تروریسم مبارزه می کند و در این راه مصمم است.

۱۳۹۱/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...