نسخه چاپی

موضع گیری خصمانه سخنگوی ارتش سودان علیه ایران و انصارالله یمن

سخنگوی ارتش سودان به موضع گیری خصمانه علیه ایران و انصارالله یمن پرداخت و ادعاهای بی اساسی درباره علت حضور نیروهای این كشور در جبهه های جنگ یمن مطرح كرد.




به گزارش نما، «عامر محمد الحسن» سخنگوی ارتش سودان در گفتگو با الجزیره درباره علت مشارکت نیروهای سودانی در ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها علیه یمن ضمن اعلام سرسپردگی خارطوم به ریاض، مدعی شد: ما حامی سرزمین مقدس هستیم به ویژه که موشک های حوثی ها استثنایی میان اماکن مقدس و غیر مقدس قائل نیست.

اخبار سیاسی- هنگامی که مجری الجزیره حرفهای سخنگوی ارتش سودان را قطع کرد و گفت که موشک های حوثی ها مکه مکرمه یا مدینه منوره را هدف قرار نمی دهد زیرا حوثی ها مسلمان هستند؛ سخنگوی ارتش سودان ادعا کرد: موشک چشم ندارد و ممکن است که در هر مکانی فرود آید همه اراضی عربستان مقدس است. حوثی ها نماینده کسانی هستند که خواهان خیر منطقه نیستند. حوثی ها مطامعی در سودان دارند و یمن زیاد از سودان دور نیست و میان ما و آنها فقط دریا قرار دارد. آنها عقیده ای مغایر با منطقه دارند و به دنبال صدور انقلاب ایران به کل منطقه هستند.

وی درباره حضور نیروهای ارتش سودان در جبهه های جنگ یمن هم گفت: نمی توان مکان حضور آنها را فاش کرد و تعداد نیروها و میزان تلفات را هم اعلام نمی کنیم زیرا سخنگوی ائتلاف آنرا اعلام می کند.

این نظامی سودانی مدعی شد: آنچه حوثی ها درباره تعداد کشته شدگان سودانی اعلام کرده اند دروغ و در راستای جنگ روانی است.

شایان ذکر است که یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز گذشته از کشته و زخمی شدن هزاران نظامی سودانی در جبهه های جنگ یمن خبر داد و از خوراک پرندگان شدن اجساد کشته شدگان سودانی به علت اینکه سعودی ها تمایلی برای خارج کردن این نظامیان از صحنه جنگ ندارند و جان این نظامیان سودانی ارزشی برای ریاض ندارد، خبر داده بود.

۱۳۹۸/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...