نسخه چاپی

نخست وزیر انگلیس مجبور به عذرخواهی شد

نخست وزیر انگلیس همزمان با داغ شدن تنور انتخاباتی در این كشور از مردم كشورش به دلیل عدم اجرای برگزیت در تاریخ مقرر عذرخواهی كرد.


به گزارش نما، «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس از شهروندان این کشور به دلیل عدم خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ مقرر آخر ماه اکتبر عذرخواهی کرد.

اخبار بین‌الملل- انگلیس قرار بود تا روز پنج‌شنبه هفته گذشته برابر با ۳۱ اکتبر چه با توافق یا بدون آن از اتحادیه اروپا خارج شود اما اتحادیه اروپا سرانجام اعلام کرد که ۲۷ عضو آن با درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای تمدید مهلت خروج به مدت سه ماه (تا آخر ژانویه) موافقت کرده‌اند.

جانسون پیش از این تهدید کرده بود که در هر شرایطی برگزیت و خروج از اتحادیه اروپا را در تاریخ آخر ماه اکتبر عملی خواهد کرد، اما نمایندگان پارلمان انگلیس با تصویب قانونی دولت را موظف به تمدید زمان خروج از اتحادیه اروپا کردند و تقریبا تمام تلاش‌های بوریس جانسون برای اجرای برگزیت در تاریخ ۳۱ اکتبر با شکست روبرو شد.

پس از تمدید زمان اجرای برگزیت که با توافق اتحادیه اروپا همراه شد، بوریس جانسون اعلام کرد که انتخابات زودهنگام برگزار خواهد کرد و کارشناسان معتقدند که جانسون با برگزاری انتخابات زودهنگام به دنبال آن است تا وضعیت برگزیت در پارلمان جدید را از بن‌بست خارج کند.

جانسون در گفتگو با اسکای نیوز تاسف عمیق خود از شکست اجرای برگزیت در آخرین روز ماه اکتبر اعلام کرد.

۱۳۹۸/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...