نسخه چاپی

بهترین‌های هفته نهم لیگ برتر؛ قحطی گل و بازی جذاب تبریز

۵ بازی این هفته نهم لیگ برتر با همان نتیجه شروع به پایان رسید و گلی نداشت و اگر ۶ گل بازی تبریز نبود عددی به جا می‌ماند كه در تاریخ نمونه نداشت.


به گزارش نما، هفته نهم لیگ برتر طی روز‌های پنج‌شنبه و جمعه با ۸ بازی برگزار شد و یکی از ضعیف‌ترین آمار‌های تاریخ ادوار لیگ را به جا گذاشت. ۵ بازی این هفته با همان نتیجه شروع به پایان رسید و گلی نداشت و اگر ۶ گل بازی تبریز نبود عددی به جا می‌ماند که در تاریخ نمونه نداشت.
این هفته فقط دو بازی برنده داشت، در جدال صدرنشینان و قعرنشینان و البته حوادث ۲ دوئل مستقیم قطب‌های پرطرفدار تهرانی با برادران تبریزی آن‌قدر زیاد بود که روی بقیه کمبود‌ها را بپوشاند. در تهران پرسپولیس بازهم برابر ماشین‌سازی – مثل بازی ماه قبل جام حذفی – در ثانیه‌های آخر صاحب پنالتی شد و بازهم علیپور خراب کرد و در تبریز استقلال با درخشش شیخ دیاباته تراکتور را زمین‌گیر کرد و خود را بالا کشید تا رسماً وارد جمع مدعیان و کورس قهرمانی شود. ذوب‌آهن هم بالاخره برد و شاهین بازهم باخت تا بعد از ۳ بازی کماکان از انتخاب یک سرمربی هم عاجز باشد! و گل گهر بازهم نبرد و نفت یقه یک تیم مهم دیگر را گرفت.
تیم هفته
استقلال تهران
اخبار ورزشی-​در خانه پنجمین تیم پرطرفدار جهان، دومین تیم پرطرفدار ایران کاری کرد کارستان. استقلال فصل را بد شروع کرد، اما روز به روز بهتر شد و بعد از ۴ بازی متوالی بردن به حساس‌ترین و مهم‌ترین محکش رسید. ورزشگاه لبریز از تماشاگر بود و کلی حواشی از قبل برای این بازی آماده شده بود، اما شاگردان مرد ایتالیایی گل عقب افتاده را هم جبران کردند و ۴ گل هم زدند و در یک نمایش ایده‌آل وارد جرگه مدعیان شدند.
مربی هفته: آندره‌آ استراماچونی (استقلال)
مرد ایتالیایی مزد تلاش و صبرش را می‌گیرد. او استقلالی متمول شده با ۱۶ بازیکن جدید را تحویل گرفت و به جای حرف و گلایه و ناله، کار کرد و کار کرد تا روز به روز تیمش بهتر شود. حساس‌ترین بازی فصل را هم باخته بود، اما هیچ‌کدام از کمبود‌ها باعث ناامیدی او نشد. روی تیم دلخواهش ایستاد و استقلال را آن‌جور ساخت که دوست داشت. تیمی که در تبریز ۴ گل به شاگردان دنیزلی می‌زند.
بازیکن هفته: شیخ دیاباته (استقلال)
بعد از تیام چشم همه هواداران تیم‌های بزرگ به دنبال بازیکنی بود که بتواند در یک بازی بزرگ و حساس هت‌تریک کند. کاری که ایمون زاید در شهرآورد سال ۹۰ کرد و هر سال هر خریدی که به دو تیم پرطرفدار می‌آید مدام با این افراد مقایسه و بازنده می‌شود. دیاباته دومین شماره ۷ آبی‌ها شد که ثابت کرد لایق این پیراهن و گذشته پرافتخارش است. او یک تنه تیمش را به ۳ امتیاز رساند.
چهره هفته: بیژن حیدری (داور تراکتور – استقلال)
با مهاجرت علیرضا فغانی خیلی‌ها نگران فقر داوری برای دیدار‌های بزرگ بودند. داوری‌های پراشتباه هر هفته سوژه اصلی همه فوتبالی‌هاست، ولی ما همیشه یک داور بزرگ و قابل اعتماد داشتیم که بازی‌های بزرگ را درآورد. بیژن حیدری همیشه استعدادی درخشان بوده که حالا به مرز پختگی هم رسیده در تبریز ثابت کرد داور می‌تواند با تمرکز روی کارش – با وجود همه پیش‌داوری‌ها و شایعات و حواشی – به بهترین نحو موفق باشد.
گلر هفته: حامد لک (ماشین‌سازی)
یک ماه قبل در جام حذفی و دقیقه ۱۰۰ پنالتی علیپور را گرفت و آن ماجرا‌ها رخ داد. این بار در آزادی و لیگ، دوباره دقیقه ۸۹ پنالتی شد و دوباره بازی بدون گل بود که علیپور توپ را برداشت. او هفته قبل هت‌تریک کرده بود و در اوج آمادگی روحی خواست چیپ بزند که همه دیدیم چه شد. این هفته ناصر سالاری (صنعت نفت) و سوشا مکانی (نفت مسجدسلیمان) ستاره‌های زمین بودند، درست مثل لک.
گل هفته: ارسلان مطهری (ذوب‌آهن)
ذوب‌آهن برای خروج از بحران خودساخته شاهین بوشهر قعرنشین را باید در خانه خود می‌برد و مطهری بهترین گل ممکن را برای حتمی کردن ۳ امتیاز زد. او سانتر قاسم حدادی‌فر را روی شش قدم با قیچی‌برگردان به تور رساند تا از گل تماشایی علی کریمی به سقف دروازه تراکتور در تبریز (گل چهارم) پیشی بگیرد. گل مطهری را تا سال‌ها می‌توان در آرم برنامه‌های ورزشی گذاشت.
سوژه هفته؛ چیپ!
این هفته ۲ آقای گل فصل‌های قبل پنالتی خراب کردند. کی‌روش استنلی، آقای گل فصل پیش، در جم و در شرایطی که بازی یک – یک مساوی بود، پشت پنالتی ایستاد و آن را بیرون زد تا سپاهان فرصت فاصله گرفتن از سایرین را مفت از دست بدهد. علیپور نفر سوم سال قبل و آقای گل دو فصل پیش هم در آزادی چیپ زد تا پرسپولیس بعد از ۸ بازی برای اولین بار مساوی کند و البته خودش را هم سیبل همه!
تیم منتخب هفته نهم
رضا میرزایی/ سپاهان
شیخ دیاباته/ استقلال
ارسلان مطهری/ ذوب‌آهن
رضا دهقانی/ نساجی
علی کریمی/ استقلال
قاسم حدادی‌فر/ ذوب‌آهن
احمد الجبوری/ نفت مسجدسلیمان
علی حمودی/ پیکان
طا‌ها شریعتی/ سایپا
محمود شفیعی/ پارس‌جم
حامد لک/ ماشین‌سازی


۱۳۹۸/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...