نسخه چاپی

انفجارهای افغانستان 20 كشته داد

كشته شدن دست كم 20 نفر در حملات تروریستی افغانستان و جان باختن 3 نفر در انفجار تروریستی كراچی از جمله تحولات همسایگان شرقی كشورمان است.

به گزارش نما، مهر به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: انفجار چند بمب کناره جاده ای در مناطق مختلف افغانستان به کشته شدن 20 نفر انجامید.

این انفجارها در حالی رخ می دهد که میزان درگیری های مسلحانه بین نیروهای امنیتی افغان و شبه نظامیان طی ماههای گذشته کاهش چشمگیری داشته است. در یکی از این انفجارها عبور یک خودروی حامل غیرنظامیان از روی مین کنار جاده ای در ولایت هلمند منجر به کشته شدن پنج نفر از جمله یک کودک شد.

در شهر جنوبی قندهار نیز یک عامل انتحاری با استفاده از موتورسیکلت بمب گذاری شده، یک خودروی پلیس افغانستان را مورد حمله قرار داد که طی آن سه نفر کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند.

بر این اساس سه نیروی پلیس افغان نیز بر اثر عبور خودرویشان از روی مین کنار جاده ای در ولایت شرقی لغمان کشته شدند. "سرهادی زواک" سخنگوی والی لغمان با اعلام این مطلب از کشته شدن پنج نیروی امنیتی دیگر در جریان انفجار بمبی کنار جاده ای در شرق این ولایت خبر داد.

امروز همچنین دو کودک در حادثه انفجار بمبی مشابه در ولایت زابل واقع در جنوب افغانستان جان باختند. به گفته "غلام گیلانی فراهی" معاون رئیس پلیس این ایالت، این بمب توسط طالبان و احتمالا برای هدف قرار دادن خودروهای مقامات پلیس که در این مسیر تردد می کنند، کار گذاشته شده است.

شبکه الجزیره از پاکستان گزارش داد انفجار تروریستی که گفته می شود توسط شبه نظامیان طالبان برنامه ریزی شده، به کشته شدن سه نفر در کراچی انجامیده است. بر این اساس یک عامل انتحاری با حمله به یک ساختمان متعلق به نظامیان دولتی پاکستان در این شهر سه نفر را کشته و 21 نفر دیگر را مجروح کرد.

در همین حال "جاوید اودهو" از مقامات پلیس کراچی گفت هدف این حمله مرکز شبه نظامیان وابسته به ارتش پاکستان بوده است. به گفته وی این اقدام آخرین حمله از سلسله حملات تروریستی به این نیروها به شمار می رود.

همچنین خبرنگار الجزیره از اسلام آباد گزارش داد طالبان این کشور با انتشار بیانیه ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

۱۳۹۱/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...