نسخه چاپی

اسكان اضطراری ۳۱۰۰ نفر از زلزله‌زدگان

رئیس سازمان امداد و نجات، از اسكان اضطراری ۳۱۰۰ نفر از زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی در اردوگاه اسكان یا به صورت فردی خبر داد.

به گزارش نما، مرتضی سلیمی گفت: زلزله ۵٫۹ ریشتری در استان آذربایجان شرقی ۶ شهر، ۱۴۵ روستا و ۱۲۱ هزار و ۳۰۷ نفر را متاثر کرد. شهرهای میانه، سراب، ترک، ترکمنچای، بستان آباد و هشترود در استان آذربایجان شرقی و شهرهای نیر، کوثر و سرعین در اردبیل از جمله‌ی این مناطق بودند.

اخبار اجتماعی-وی افزود: در پی این حادثه ۳۴ تیم عملیاتی و ارزیاب شامل ۱۱۰ نفر به مناطق مختلف اعزام شدند. ۱۷ روستا آسیب دیده و ۷ روستا به اسکان اضطراری نیاز دارند و از روز جمعه تاکنون ۳۱۰۰ نفر از زلزله‌زدگان در اردوگاه اسکان یا به صورت فردی، با نصب ۷۷۶ دستگاه چادر اسکان اضطراری داده شدند.

سلیمی در رابطه با تلفات انسانی این زلزله بیان کرد: متاسفانه ۵ نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه فوت کردند و ۵۸۴ نفر نیز مصدوم شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات به اقلام زیستی و امدادی توزیع شده در مناطق حادثه‌دیده نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۷۷۶ دستگاه چادر، ۱۲۴۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۳۷۰ پتو، ۲۰۰۰ بطری آب معدنی، ۳۶۵ شعله والور، ۳۷۰۰ کیلوگرم نایلون پوششی، ۹۰۹ تخته موکت و ۴۴۰ ست ظروف در میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

گفتنی است امداد رسانی در مناطق متاثر از زلزله همچنان ادامه دارد.

۱۳۹۸/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...