نسخه چاپی

مصر: اردوغان نمی‌داند چگونه سخن بگوید

وزیر خارجه مصر در پاسخ به اظهارات اردوغان كه گفته بود تركیه هرگز مثل لبیی، سوریه و مصر نخواهد شد گفت كه سخنان او «مضحك» است و مصر هرگز مانند تركیه نیست.


به گزارش نما، تنش لفظی میان مصر و ترکیه در بحران سیاسی میان دو کشور که از سال ۲۰۱۳ آغاز شده، هر از چند گاهی خود را نشان می‌دهد و سران آنکارا و قاهره حملات شدیدی علیه یکدیگر انجام می‌دهند.

اخبار بین‌الملل- این بار «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در گفت‌و‌گوی تلفنی با شبکه MBC به سخنان چندی پیش رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه واکنش نشان داد و آن را «مضحک» توصیف کرد.

او خطاب به «عمرو ادیب» مجری برنامه گفت: «استاد عمرو در حقیقت سخن مضحکی است. اگر مصر ورشکسته است پس این مقدار پروژه‌ها و گزارش‌ها نهادهای اقتصادی و سیاسی بین‌المللی و موفقیت‌ها و افتتاح پشت سر هم پروژه‌ها چیست؟ کاهش بیکاری به ۸ درصد و افزایش رشد اقتصادی به ۵.۸ پس چیست؟»

وزیر خارجه مصر سپس گفت: «او [اردوغان] نمی‌داند چگونه سخن بگوید.»

اردوغان روز سه شنبه هفته گذشته پیش در سخنانی گفته بود که ترکیه در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ با کودتای شکست خورده مقابله کرد و در برابر تهدیدات خارجی ایستاد تا اتفاقاتی که در سوریه و مصر و لیبی افتاد در ترکیه نیفتد.

او افزود: «برخی کشورهای اروپایی در شب کودتا گمان می‌کردند که این سازمان می‌تواند دولت را از بین برده و زمام ترکیه را بدست گیرد؛ گمان می‌کردند می‌توانند ترکیه را به مانند مصر و سوریه و لیبی به زمین بزنند.»

۱۳۹۸/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...