نسخه چاپی

حشد شعبی عراق: به رهنمودهای مرجعیت دینی پایبندیم

حشد شعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام كرد این نیروها به تمامی رهنمودهای مرجعیت دینی پایبند بوده و از مطالبات قانونی ملت عراق حمایت می‌كنند.

به گزارش نما، در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات اخیر مرجعیت دینی این کشور نوشت: فرزندان شما در حشد شعبی شدیدا متعهد به تمامی رهنمودهای مرجعیت دینی هستند و از مطالبات به حقی که ملتمان به خاطرش به خیابان‌ها آمده‌اند، حمایت می‌کنند.

اخبار بین‌الملل- در این بیانیه آمده است: با توجه زیاد نصایح پدرانه مرجعیت دینی را دنبال کردیم. ما همواره مرجعیت دینی را "مشعلی در تاریکی" می‌دانیم که راه گشا و سد مستحکمی در مقابل طمع‌ورزان، بیگانگان و خواهان فتنه‌انگیزی و شرارت است.

حشد شعبی در ادامه تأکید کرد: فرزندان شما یکصدا با ملت عراق خواهان پاسخ سریع به خواسته‌های مردم برای برخورداری از کرامت و زندگی آزادانه در کشوری با کرامت هستند که حق و حقوق شهروندانش را محترم می‌شمارد. حشد شعبی کلام و سخنان مرجعیت دینی را بسیار ارج می‌نهد.

حشد شعبی در ادامه تلاش‌های نیروهایش به همراه نیروهای امنیتی عراق را ستود و بر فراموش نکردن فداکاری‌های آنها و وفاداری‌شان به عراق تاکید کرد.

در ادامه بیانیه حشد شعبی آمده است: این عهد و پیمان برگردن ماست که همچنان در هر شرایطی سربازان وفادار خداوند و میهن و مرجعیت و ملت سربلند کشورمان باشیم و هرگز آنها را رها نخواهیم کرد.

از سوی دیگر، در پی سخنان نماینده آیت‌الله سیستانی، مرجعیت عالی قدر شیعیان عراق، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور نیز در بیانیه‌ای خواهان بازگشت امور به حالت عادی شد.

عبدالمهدی سخنان مرجعیت دینی را بسیار گرانبها دانست و گفت: اعتراضات از مهم‌ترین ابزارها برای نظارت به منظور تحقق اصلاحات مطلوب و اهداف عالی است هرچند این اعتراضات باید امکان بازگشتن زندگی طبیعی به جامعه را فراهم کند.

وی افزود تظاهرات کمک کرد سیاست‌مداران عراقی تحت فشار قرار گیرند تا روش های خود را تصحیح کنند و تغییرات را بپذیرند.

عادل عبدالمهدی در ادامه از قصد خود برای تغییرات مهم در کابینه و اصلاح قانون انتخابات خبر داد و گفت: برای برآورده کردن مطالبات معترضان تغییرات مهمی در کابینه صورت خواهد گرفت.

وی همچنین اعلام کرد دولت و مقامات قضایی به تحقیق در خصوص مساله کشته و زخمی شدن تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی ادامه می‌دهند.

نخست‌وزیر عراق ادامه داد، این فرصت گرانبها برای اصلاحات اساسی برای مقابله با فساد و انجام اصلاحات در کابینه و در بخش‌های امنیتی، اقتصادی، انتخابات و قانون اساسی مسیرهای دولت را اصلاح می‌کند تا خادم، حامی و محافظ منافع ملت باشد نه احزاب و نیروهای سیاسی که صاحب قدرت هستند.

دفتر مرجعیت عالی عراق در بیانیه‌ای که توسط عبدالمهدی الکربلائی، نماینده آیت‌الله سیستانی و امام جمعه کربلا قرائت شد، ضمن قدردانی از نقش نیروهای امنیتی این کشور در مبارزه با تروریسم، بر پیگرد عاملان قتل تظاهرکنندگان اخیر عراق تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: تظاهرات واعتراضات مسالمت آمیز معترضان عراقی بدون نگرانی از اقدامات تروریست‌ها برگزار می‌شود که این مهم به برکت فداکاری نیروهای امنیتی و کسانی است که با تروریسم مبارزه کردند.

مرجعیت عالی دینی عراق در بیانیه خود همچنین اعتراضات اخیر این کشور را فرصت خوبی برای سیاسیون این کشور اعلام کرد تا بتوانند مطالبات شهروندان را پاسخ دهند.

۱۳۹۸/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...