نسخه چاپی

دست برتر ایران در چالش با عربستان سعودی

با وجود آنكه رقبای عرب میلیاردها دلار بیشتر هزینه خرید سلاح از غرب كرده‌اند، ایران موفق شده نفوذ بیشتری در منطقه داشته باشد.

به گزارش نما، به نقل از یک مؤسسه تحقیقاتی انگلیسی، از برتری ایران در منطقه خاورمیانه از رقیب استراتژیکش یعنی عربستان سعودی خبر داد.

اخبار سیاسی- بنا به گواهی "مؤسسه بین المللی تحقیقات استراتژیک" که در لندن مستقر است، با وجود آنکه تحریم‌های بین المللی برای ایران مشکلاتی ایجاد کرده و با وجود آنکه رقبای عرب میلیاردها دلار بیشتر هزینه خرید سلاح از غرب کرده‌اند، ایران موفق شده نفوذ بیشتری در منطقه داشته باشد.

طبق گزارش بی بی سی، این مؤسسه تحقیقاتی موفقیت تهران در این زمینه را به شبکه‌ای از اتحادهای منطقه‌ای و نیز گروه‌های مقاومت در لبنان، سوریه و عراق نسبت داده است.

روزنامه امریکایی "وال استریت ژورنال" هم در این زمینه می‌نویسد: اگرچه اختلافات بزرگی میان عربستان سعودی و ایران وجود دارد، اما خود سعودی‌ها این واقعیت را دریافته‌اند که ارتش عربستان ضعیف است.

به‌نوشته وال استریت ژورنال، امریکا در حمایت از عربستان تردید دارد و حملات اخیر به تجهیزات نفتی آرامکو، سستی و ضعف این کشور را بیش از پیش آشکار ساخت.

۱۳۹۸/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...