نسخه چاپی

اضافه شدن 2 رام قطار به خطوط مترو تهران

مدیرعامل شركت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از اضافه شدن 2 رام قطار به خطوط مترو تا 2 هفته آینده خبر داد.


به گزارش نما، علی امام درباره اضافه شدن 2 رام قطار به خطوط مترو تهران اظهارداشت: تا 2 هفته آینده این 2 رام قطار که از مجموع قطارهای سری C500 است، جهت اضافه شدن به خطوط مترو به بهره‌برداری خواهد رسید.

اخبار اجتماعی- وی با تأکید بر این‌که در ساخت این واگن‌ها از آخرین تکنولوژی‌های روز استفاده‌شده است، خاطرنشان کرد: در ساخت این قطارها به‌جای استفاده از بدنه «کربن – استیل» از بدنه آلومینیومی استفاده‌شده که این تغییر در هر واگن 2 تن و درمجموع ۱۴ تن بدنه قطار را سبک‌تر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) تأکید کرد: این ویژگی هنگام بهره‌برداری منجر به کاهش مصرف برق و صرفه‌جویی در انرژی می‌شود.

وی در خصوص تغییرات داخلی و ظاهری این 2 رام قطار گفت: طراحی داخلی این واگن‌ها با رفع برخی از نقاط ضعف، بهینه و شکیل‌تر شده و جنس مواد به کار گرفته شده نیز بهبودیافته است.

امام افزود: ازجمله تغییرات ایجادشده در فضای داخلی قطارها حذف hand way در ورودی واگن‌ها جهت خالی نگاه‌داشتن محوطه ورودی و افزایش سهولت در ورود و خروج مسافر است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در پایان عنوان کرد: این 2 رام قطار از مجموع 10 رام قطاری است که توسط شرکت واگن سازی تهران تهیه شده است. 4 رام آن در گذشته مورد بهره برداری قرار گرفته است و 4 رام باقی مانده نیز در آینده به خطوط مترو تهران وارد می شود.


۱۳۹۸/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...