نسخه چاپی

«النهضه»، الغنوشی را برای تصدی ریاست پارلمان تونس نامزد كرد

شورای مشورتی جنبش النهضه تونس در نشستی تصمیم گرفت «راشد الغنوشی» رئیس این جنبش را برای تصدی منصب ریاست پارلمان این كشور نامزد كند.


به گزارش نما، شورای مشورتی جنبش النهضه تونس در نشست دیشب تصمیم گرفت «راشد الغنوشی» رئیس این جنبش را نامزد تصدی منصب ریاست پارلمان کرده و علاوه بر آن منصب نخست‌وزیری را در دولت آتی حفظ کند.

اخبار بین‌الملل- شبکه المیادین به نقل از برخی منابع شورای مشورتی النهضه گزارش کرد که این تصمیم در حالی اتخاذ شد که هنوز نامزد نخست‌وزیری مشخص نیست و قرار شد فرصت بیشتری به این جنبش برای مذاکره با دیگر احزاب داده شود.

به گفته این منابع، تصمیم شورای مشورتی النهضه برای معرفی الغنوشی به عنوان نامزد تصدی منصب ریاست پارلمان با رأی ۷۵ نفر از اعضای شورا اتخاذ شد و ۱۸ نفر از اعضا نیز بر حفظ منصب نخست‌وزیری برای جنبش النهضه در دولت آتی تأکید کردند.

حزب النهضه در انتخابات اخیر پارلمان تونس با کسب ۵۲ کرسی پیروز نخست این انتخابات شد و حزب قلب تونس با کسب ۳۸ کرسی در ردیف دوم، «التیار الدیمقراطی» با کسب ۲۲ کرسی در ردیف سوم، «ائتلاف الکرامه» با کسب ۲۱ کرسی در ردیف چهارم و حزب «الدستوری الحر» با ۱۷ کرسی در ردیف پنجم قرار گرفتند.

۱۳۹۸/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...