نسخه چاپی

سفر فرمانده نیروهای نظامی آمریكا به فلسطین

فرمانده نیروهای نظامی آمریكا در منطقه خاورمیانه برای گفت‌وگو و رایزنی با مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی وارد فلسطین اشغالی شد.



به گزارش نما، ژنرال «کنت مک‌کنزی» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا (مقر سنتکام) برای نخستین بار از زمان تصدی این سمت، وارد فلسطین اشغالی شده و با فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

اخبار بین‌الملل- منبع مذکور اشاره کرد که آمریکا از افشای دلیل اصلی سفر مک‌کنزی به سرزمین‌های اشغالی خوداری کرده اما تصور می‌شود که احتمال خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در گفت‌وگوهای وی با مقام‌های صهیونیست مورد بحث قرار گرفته باشد.

این منبع همچنین افزود که روابط نظامی تل‌آویو و واشنگتن پس از خروج نظامیان آمریکا از شمال سوریه اندکی تیره و تار شده زیرا "اسرائیل" خود را در مواجهه با ایران تنها می‌بیند.

در حالی‌که مقام‌های رژیم صهیونیستی از انتقاد از اقدام جدید نظامی آمریکا در منطقه خوداری کرده‌اند اما به طور غیرمستقیم نگرانی‌های خود را از این مساله ابراز داشته‌اند.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ماه گذشته میلادی در این باره گفت با توجه به عدم پاسخگویی به ایران، شجاعت و جسارت این کشور در منطقه رو به افزایش است و حتی قوی‌تر می‌شود.

نتانیاهو اخیرا به گروهی از وزیران کابینه خود گفت که نباید از ایالات متحده انتظار داشت حداقل برای مدت یک سال آینده، اقدام جدی علیه ایران انجام دهد.

این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را پس از گذشت دو ماه از برکناری جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به شدت مورد حمله و انتقاد قرار دادند.

بسیاری از رسانه‌های صهیونیستی گفته‌اند که ترامپ زیاد حرف می‌زند اما عمل ندارد.

در همین راستا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ترامپ فردی پرحرف، دمدمی مزاج و بی‌فکر است.

هجمه و حمله تند رسانه‌های اسرائیلی علیه ترامپ پس از آن انجام گرفت که او به یهودیان حامی دموکرات‌ها در آمریکا توهین کرد و شایعاتی نیز در مورد احتمال دیدار او با رئیس جمهوری ایران مطرح شد.

همچنین ناکارآمدی سامانه‌های دفاعی که عربستان سعودی از آمریکا با هدف دفع حمله به آرامکو خریداری کرده، موجب شد تا هجمه رسانه‌های اسرائیلی علیه او بیشتر شود.

آخرین حمله رسانه‌های صهیونیستی علیه ترامپ مربوط می‌شود به آغاز عملیات ترکیه در شرق فرات در سوریه که روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در این باره تاکید کرد که آمریکا هم‌پیمانان کرد خود را تنها گذاشته و به ترکیه برای حمله به آنان چراغ سبز نشان داده است.

ایهود بعاری تحلیلگر تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تاکید کرد: از ابتدا اشتباه کردیم که به ترامپ دل بستیم و باید قبل از اینکه حمایت آمریکایی‌ها را از دست بدهیم، از او دور شویم.

رهبران لیکود در مورد ترامپ می‌گویند که او خود جایگاهش به لرزه و خطر افتاده است و دیگری چیزی ندارد که بخواهد به رژیم صهیونیستی ببخشد.

۱۳۹۸/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...