نسخه چاپی

نامزدی 20 مدیرمسئول در انتخابات

مدیركل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد از نامزدی 20 مدیر مسئول در انتخابات این دوره نماینده مدیرمسئولان در هیئت نظارت بر مطبوعات خبر داد.

به گزارش نما، پدرام پاک‌آئین در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیئت نظارت بر مطبوعات روز سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال جاری رأس ساعت 14 برگزار می‌شود.

وی گفت: به همین دلیل از همه مدیران مسئول دعوت می‌شود که در این انتخابات شرکت کنند. جلسه با حضور اکثریت مدیران مسئول رسمیت پیدا می‌کند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تصریح کرد: مرحله اول انتخابات که روز گذشته برگزار شده بود به دلیل اینکه به حد نصاب حضور مدیران مسئول نرسید برگزار نشد. طبق تبصره یک ماده 31 قانون مطبوعات جلسه بعد در تاریخ 30 آبان برگزار می‌شود.

پاک‌آئین ادامه داد: آن گروه از مدیران مسئول که یک سال قبل از انتخابات حداقل یک شماره از نشریه خود را منتشر کرده باشند یا پروانه انتشار نشریه‌شان به دلیل حکم قطعی دادگاه و ماده 16 قانون مطبوعات ابطال نشده باشد می‌توانند در انتخابات شرکت کند.

وی با بیان اینکه در انتخابات این دوره 20 مدیرمسئول به عنوان نامزد نمایندگی ثبت نام کرده‌اند ادامه داد: رأی‌گیری با ورقه و به صورت مخفی انجام می‌شود و نماینده انتخابی باید اکثریت آراء حاضران را کسب کند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اضافه کرد: مدیر مسئول حتی اگر مدیر مسئولی چند رسانه را برعهده داشته باشد دارای یک رأی خواهد بود.

پاک‌آئین ادامه داد: حق رأی مدیرمسئول قابل تنفیض نیست و مدیران مسئول باید به هنگام دریافت برگ انتخابات کارت شناسایی معتبر ارائه کند.

وی اظهار داشت: هر یک از نامزدها در صورت تمایل می‌توانند دو دقیقه نسبت به معرفی خود قبل از اخذ رأی اقدام کنند و کل یا بخشی از زمان معرفی یک نامزد قابل تنفیض به دیگری نیست. همچنین هیچ یک از داوطلبان نمی‌توانند از وقتی که به آنها اختصاص داده شده برای تبلیغ علیه نامزد دیگری استفاده کنند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: اداره کل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد کتابچه‌ای حاوی معرفی اجمالی نامزدها تهیه کرده که بیش از آغاز مراسم در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

پاک‌آئین تصریح کرد: انصراف باید کتبی و قبل از رسمی شدن جلسه ارائه شود.

وی اضافه کرد: نماینده مدیران مسئول با توجه به اینکه انتخابات در مرحله دوم برگزار می‌شود باید اکثریت نسبی آراء حاضران را در جلسه به دست آورد.

۱۳۹۱/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...