نسخه چاپی

وزیر صهیونیست: دیگر فقط حماس را مسئول اتفاقات غزه نمی‌دانیم

یك وزیر كابینه رژیم صهیونیستی گفت واكنش جهاد اسلامی به ترور یكی از فرماندهان خود، باعث تغییر سیاست تل‌آویو از مقصر دانستن حماس به عنوان عامل اصلی اتفاقات غزه شد.

به گزارش نما، «گیلعاد اردان» وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) گفت تل‌آویو دیگر جنبش «حماس» را مسئول هر اتفاقی نمی‌داند که در نوار غزه رخ می‌دهد.

اخبار بین‌الملل- اردان در گفت‌وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی توضیح داد: «اتفاقات اخیر در غزه باعث تغییری در سیاست اسرائیل شد؛ سیاستی که در گذشته حماس را مسئول هر خشونتی می‌دانست که از نوار [غزه] نشأت گرفته بود».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی با اشاره به واکنش گروه جهاد اسلامی در نوار غزه به ترور یکی از فرماندهان خود توسط ارتش اسرائیل، افزود: «جهاد اسلامی تلاش می‌کند توافقات آتش‌بسی را که اسرائیل با حماس حاصل کرده نقض کند؛ به همین دلیل ارتش نیز روی هدف قرار دادن زیرساخت‌های جهاد تمرکز کرده است».

صبح امروز نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جلسه اضطراری با حضور «نفتالی بنت» وزیر جنگ، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش، «مئیر بن‌شبت» رئیس شورای امنیت داخلی و دیگر اعضای کابینه امنیتی برای بررسی درگیری‌ها با نوار غزه تشکیل داد.

درگیری‌ها در نوار غزه بعد از حمله صبح بامداد روز سه‌شنبه (21 آبان) رژیم صهیونیستی به منزل مسکونی «بها ابوالعطا» از رهبران جنبش جهاد اسلامی و شهادت وی و همسرش آغاز شد. در حمله دیگری، رژیم صهیونیستی به منطقه «المزه» دمشق، «معاذ» فرزند «اکرم العجوری» از اعضای دفتر سیاسی جهاد اسلامی به شهادت رسید.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز شامگاه گذشته با صدور بیانیه‌ای تهدید کرد که اگر رژیم صهیونیستی حملات به غزه را افزایش دهد، آنها هم پاسخ خواهد داد.

ارتش رژیم صهیونیستی درباره تحولات روز دوم درگیری‌ها با غزه گفت که از ساعت هشت صبح امروز حدود ۲۵۰ راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک شده و جهاد اسلامی به‌طور میانگین طی ۲۷ ساعت گذشته، هر هفت و نیم دقیقه یک راکت پرتاب کرده است.

۱۳۹۸/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...