نسخه چاپی

خودداری تل‌آویو از شركت در كنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح‌های كشتار جمعی

نماینده روسیه در وین با بیان اینكه اسراییل از شركت در كنفرانس خاورمیانه عاری از سلاحهای كشتار جمعی خودداری كرده، از این موضوع ابراز تاسف كرد.

به گزارش نما، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمانهایی بین‌المللی مستقر در وین در حساب توئیتری خود نوشت: «اسرائیل مشارکت در "کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاحهای کشتار جمعی" را رد کرده است. این تاسف آور است. حضور اسرائیل می‌توانست به غنی شدن مباحث کمک کند.»

اخبار بین‌الملل- رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های کشتار جمعی در منطقه خاورمیانه است و همواره از حضور در چنین کنفرانس‌ها و پیمان‌هایی که باعث تعهد این رژیم برای عدم توسعه سلاحهای کشتار جمعی می‌شود خودداری کرده است.

رژیم صهیونیستی از امضای پیمان منع گسترش سلاحهای اتمی (NPT) نیز خودداری کرده است.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، اخیرا در موضوع قابلیت های اتمی رژیم اسرائیل و منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای، با اشاره به حمایت کامل ایران از ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای، رژیم اسرائیل را مهم ترین مانع تحقق این هدف خواند و از جامعه بین المللی خواست فشار مداومی را بر این رژیم برای پیوستن به معاهده عدم اشاعه تحمیل کند.

سفیر ایران همچنین گفته، مایه تاسف است که رژیم اسرائیل که عضو NPT نیست، به پشتوانه حمایت نظامی و سیاسی برخی کشورهای خاص، با گستاخی به اجرای برنامه نظامی زیرزمینی هسته ای خود ادامه می دهد و حتی قصد خود برای الحاق به این معاهده را نیز اعلام نکرده است.

۱۳۹۸/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...