نسخه چاپی

كودك كه روزانه 50 كتاب مطالعه می‌كند

كودك 8 ساله ریگانی روزانه 50 كتاب مطالعه و چون خانواده‌ متمولی ندارد در كنار مطالعه كتاب‌ بنزین هم می‌فروشد.

به گزارش نما به نقل از فارس از ریگان، تشویق کودکان به مطالعه یکی از راه‌های شناخت احساسات و هیجانات آنهاست و این امر تاثیر مثبتی در آینده و نقش کودک در اجتماع دارد.

تحقیقات 30 سال گذشته نشان می‌دهد که ایجاد علاقه به مطالعه در میان کودکان منجر به رشد اجتماعی و احساسی کودکان می‌شود و آنها را در بزرگسالی از درصد آسیب‌های اجتماعی دور می‌کند.

کودکانی که تا سن 10 سالگی روزی یک کتاب را مطالعه کنند از لحاظ شخصیتی با کودکانی که مطالعه نداشتند تفاوت دارند و آنها از حس اعتماد به نفس و استقلال بیشتری برخوردار هستند، دایره لغات آنها نسبت به همسالان خود بیشتر است و این امر سبب سخنوری آنها و ایجاد حس برتری در میان هم سن و سال‌هایشان می‌شود.

مطالعه، بالا بردن قدرت انتقادپذیری، حس تشخیص هویت، شناسایی خوب از بد‌، حس مقابله با سختی‌ها‌، بالابردن سطح احساسات و رویارویی با مشکلات را به طریقه منطقی به کودکان از همان بدو کودکی آموزش علاوه بر این، توجه و داشتن تمرکز، هوشیاری و داشتن اطلاعات زیاد در هر زمینه‌ای از دیگر پیامدهای مطالعه است.

مالک شه‌بیگی یکی از کودکان هشت ساله ریگان و محصل کلاس دوم دبستان است که با تشویق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شهرستان و کتابخانه عمومی ریگان روزانه 50 کتاب‌ مطالعه می‌کند.

وی به خبرنگار فارس گفت: هر روز 25 کتاب را در کانون پرورش فکری و 25 کتاب را سر کار‌م مطالعه می‌کنم، و به غیر از‌ مطالعه، ‌کاردستی را هم با ذوق و اشتیاق انجام می‌دهم.

محمد شه‌بیگی پدر مالک می‌گوید: مالک علاقه زیادی به مطالع دارد و در منزل و سر کار همیشه کتاب می‌خواند و می‌گوید می‌خواهم با این مطالعه به جایی برسم‌.

مالک به دلیل اینکه در خانواده‌ای فقیر زندگی می‌کند، مشغول بنزین فروشی است و در کنار بنزین فروختن به مطالعه کتاب‌ها روی آورده است.

مریم فیض‌الدینی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در طرح یک هفته با کانون یکی از کودکان به ما مراجعه کرد که از همان ابتدا علاقه زیادی به کتاب خواندن داشت.

وی افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته مشاهده کردیم که وی دارای استعداد خارق‌العاده‌ای است و می‌تواند طی روز 50 کتاب را مطالعه کنند.

فیض‌الدینی عنوان کرد: این کودک یکی از فعال‌ترین اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان ریگان است.

ولی‌الله موسی‌زاده رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ریگان نیز به خبرنگار فارس گفت: برای تشویق کودکان به مطالعه بخش کودک کتابخانه عمومی شهرستان ریگان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در این بخش 100 نفر عضو کتابخانه هستند و بیش از 250 جلد کتاب در این بخش وجود دارد.

موسی‌زاده ابراز داشت: برای تشویق جوانان به مطالعه این بخش نیز افزایش می‌یابد، مالک شه‌بیگی نیز عضو این کتابخانه عمومی شهرستان ریگان و یکی از اعضای فعال است.

۱۳۹۱/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...