نسخه چاپی

حذف سودان از كشورهای حامی تروریسم امكان پذیر است

معاون وزیر امور خارجه آمریكا حذف سودان از لیست كشورهای حامی تروریسم را ممكن دانست اما گفت كه این كار یك روند داشته و نیازمند شرایطی است.


به گزارش نما، «تیبور ناگی» معاون وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که واشنگتن دیگر روابطه خصمانه با دولت سودان نداشته و در حال کار بر روی احتمال حذف این کشور از لیست کشورهای حامی تروریسم است.

اخبار بین‌الملل-وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت که حذف سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم روندی است که شرایطی نیز دارد.

ناگی اضافه کرد: «این یک حادثه نبوده و همانند زدن کلید یک چراغ نیست. این یک روند است و ما به شدت و با هوشیاری در حال تعامل با مقامات سودانی درباره چگونگی رسیدن به این هدف هستیم.»

وی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا آمریکا متعهد به برداشتن تحریم‌ها علیه سودان است، گفت: «نه، شرایطی برای این اتفاق وجود دارد. همه امیدوار هستند که این اتفاق هر چه سریعتر روی بدهد و همه ما سختی که این موضوع باعث شده را می‌دانیم.»

دولت آمریکا سال 1993 با این ادعا که «عمر البشیر» رئیس جمهور سابق سودان از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند این کشور را در لیست حامیان تروریسم قرار داد. این موضوع سبب شد تا سودان نتواند از بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول اعتبار و وام دریافت کند.

البشیر چند ماه پیش پس از گذشت ۳۰ سال حکومت و به دنبال اعتراضات گسترده مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، توسط ارتش سودان عزل شد و اکنون بنا به اتهاماتی از جمله فساد مالی در زندان بسر می‌برد.

۱۳۹۸/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...