نسخه چاپی

تكمیل ظرفیت مركز دفن پسماند آرادكوه

مدیركل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینكه ظرفیت مركز دفن پسماند آرادكوه تكمیل شده است گفت: این مركز باید به كار خود پایان دهد.


به گزارش نما، سعید محمودی مدیرکل محیط زیست استان تهران در نشست خبری که صبح امروز در محل اداره محیط زیست تهران برگزار شد در خصوص مرکز دفن زباله آرادکوه و مشکلات زیست محیطی این مجتمع گفت: آرادکوه یکی از بزرگترین سایت‌های پسماند در خاورمیانه است اما هیچ افقی برای ادامه فعالیت آن در نظر گرفته نشده و شهرداری سال‌هاست بدون در نظر گرفتن هیچگونه پایانی به دفن پسماند ۱۰ میلیون تهرانی ادامه می‌دهد.

اخبار اجتماعی- وی با تاکید بر اینکه شهرداری حتما باید برای جانمایی جدید مرکز دفن پسماند اقدام کند، ابراز داشت: آرادکوه فعلی باید تغییراتی شکلی و فرمی در دفن بهداشتی زباله‌هاواحد کمپوست داشته باشد.

وی ادامه داد: به صورت جدی پیگیر هستیم که نقطه جدیدی برای این مرکز به ما معرفی شود و آن‌را مورد ارزیابی زیست محیطی قرار دهیم، اما هنوز شهرداری پیشنهادی نداشته است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران در خصوص صدور پروانه‌های شکار در سال جاری نیز توصیح داد: کشور ما حدود ۱۸ سال گرفتار نوسانات اقلیمی بوده و باعث از بین رفتن پوشش گیاهی،آبشخورها و کاهش توان محیطی در زیستگاه‌ها شده و ما هیچ کار تحقیقی درباره این تحولات و کاهش جمعیت وحوش نداشته ایم‌.

وی ادامه داد: از آنجایی که نمی‌دانم در تهران این نوسانات چه تغییراتی ایجاد کرده صدور پروانه شکار را متوقف می‌کنم.

محمودی خاطرنشان کرد: امسال پروانه‌ای برای شکار پرندگان در تهران صادر نکرده‌ایم تا مطالعات سرشماری جمعیت پرندگان مشخص شود.
وی در خصوص شیوع آنفلوآنزا در تهران نیز گفت: گزارشی از ابتلای پرندگان این استان به آنفلوانزا نداشته ایم.

۱۳۹۸/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...