نسخه چاپی

نصب پیمایش‌سنج در وانت‌بارها

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأكید بر اینكه كرایه سواری عمومی بین‌شهری افزایش نمی‌یابد، گفت: اگر قانون‌گریزی در این حوزه رخ دهد به تخلف راننده یا شركت حمل‌ونقلی در كمیسیون‌های ماده 11 و 12 رسیدگی می‌شود.


به گزارش نما، مهران قربانی درباره آخرین وضعیت سهمیه سوخت ناوگان سواری عمومی بین‌شهری و تخصیص سوخت بر اساس پیمایش اظهار داشت: همان‌طور که روز گذشته نیز اعلام شد سهمیه سوخت سواری‌های عمومی بین‌شهری برای ناوگان تک‌سوز 750 لیتر و برای ناوگان دوگانه‌سوز 450 لیتر تعیین شده است.

اخبار اقتصادی- وی افزود: البته تا ماه آینده موضوع نصب سامانه پیمایش‌سنج روی ناوگان سواری کرایه اجرا می‌شود و راننده‌هایی که پیمایش بیشتری داشته باشند و مسافر بیشتری جابه‌جا کنند سوخت بیشتری دریافت می‌کنند.

* افزایش کرایه سواری عمومی بین‌شهری نداریم

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه قیمت کرایه سواری‌های عمومی بین‌شهری افزایش نمی‌یابد، گفت: اگر قانون‌گریزی در این حوزه رخ دهد راننده یا شرکت حمل‌ونقلی در کمیسیون‌های ماده 11 و 12 به تخلفشان رسیدگی می‌شود.

قربانی افزود: از سوی دیگر دفتر نمایندگی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایانه‌های مسافری مستقر است و مسافران در صورت بروز مشکل یا شکایت می‌توانند به نمایندگان ما در این دفاتر مراجعه کنند.

* امکان عضویت سواری‌های شخصی بین‌شهری در اتحادیه‌های تاکسی‌های بین‌شهری

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه سواری‌های شخصی بین‌شهری در این حوزه هیچ سهمیه‌ای ندارند، گفت: در حمل‌ونقل برون‌شهری اولین اصل ایمنی است، تاکسی‌های بین‌شهری دوره‌های آموزشی دیده‌اند و وسایل نقلیه این ناوگان مدام معاینه فنی می‌شوند، آنچه سازمان راهداری به رسمیت می‌شناسد همین سواری‌های کرایه هستند و دیگر وسایل نقلیه هم در صورت نیاز می‌توانند تحت فعالیت اتحادیه سراسری این ناوگان قرار گیرند و راننده و خودرو، کارت هوشمند دریافت کنند.

* نصب پیمایش‌سنج روی وانت‌های بین‌شهری تا دو ماه آینده

قربانی درباره سهمیه سوخت وانت‌های بین‌شهری،‌ اظهار داشت: این گروه وانت‌ها عمدتاً جزو خودروهای پرمصرف هستند و سهمیه سوخت آنها در ناوگان تک‌سوز 300 لیتر‌ و در ناوگان دوگانه‌سوز 120 لیتر تعیین شده است.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد:‌ ما پیش از این پروژه خوبی را در این باره شروع کردیم، راننده وانت‌بارها در کنار اینکه امکان اخذ بارنامه از شرکت‌های حمل کالا را دارند، می‌توانند از طریق تلفن همراه خود یا کامیپوتر در خانه، برای خود بارنامه صادر کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: از دو ماه آینده سامانه پیمایش‌سنج روی ناوگان وانت بین‌شهری نصب می‌شود تا در صورت پیمایش بیشتر و حمل بار بیشتر سوخت بیشتری دریافت کنند.

قربانی تأکید کرد: ما در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تجربه خوبی در حوزه پیمایش و پیمایش‌سنج داریم، این سیستم در حمل کالای بین‌شهری خوب عمل کرده است و می‌تواند به عنوان الگو در دیگر بخش‌ها نیز کمک کند.

* کرایه ناوگان حمل‌ بار بین‌شهری افزایش نمی‌یابد

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: در مورد حمل‌ونقل کالا ما مدل تن - کیلومتر را پیاده کردیم که مؤلفه‌های مشخص دارد بنابراین راننده این دغدغه را ندارد که موضوع کرایه به چه صورت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه قیمت گازوئیل در مصوبه ستاد سوخت تغییری نداشته است، گفت: سوخت به صورت منظم و روتین به ناوگان کامیونی اختصاص می‌یابد بنابراین با اجرای سیستم تن بر کیلومتر هیچ مشکلی در این حوزه وجود ندارد و افزایش کرایه هم نداریم.

۱۳۹۸/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...