نسخه چاپی

مردم از عدم اطلاع رسانی دولت بیش از خود سهمیه‌بندی بنزین ناراحتند

كارشناس مسائل سیاسی با تاكید بر اینكه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها با سیاسی‌كاری همراه بود، گفت: شاید مردم از عدم اطلاع رسانی دولت در روند اجرای این طرح بیش از خود اجرای طرح ناراحت هستند.


به گزارش نما، حسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به طرح دو نرخی کردن بنزین و برخی اشکالات در اجرای این طرح اظهار داشت: ما در شرایط یک جنگ اقتصادی تمام عیار با آمریکا هستیم و باید در مقابل تهدیدات آمریکا، اقدامات پدافندی یا مقابله‌ای انجام دهیم و باید در خصوص مصرف بنزین که دولت‌های گذشته هم درگیر آن بودند، اقداماتی در راستای صرفه جویی و کاهش مصرف انجام دهیم تا از واردات بنزین بی نیاز باشیم و یا جلوی قاچاق سوخت را بگیریم.

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه هر دو راهکار صرفه‌جویی و جلوگیری از قاچاق سوخت به نتیجه نرسیده‌ است، تصریح کرد: البته می‌توانستیم با اقدامات پیشگیرانه به نقطه‌ای برسیم که اکنون نیازی به این جراحی همراه با درد و فشار نداشته باشیم و به نظرم مجلس در این زمینه کوتاهی کرده و می‌توانست در بودجه ۹۸ این موضوع را با جیره بندی یا افزایش نسبی قیمت حل و فصل کند ولی نمایندگان ما از طرفی به خاطر اینکه فشار اقتصادی روی مردم نیاید و یا اینکه مورد خطاب مردم قرار نگیرند از مسئولیت شانه خالی کردند و کار به جایی کشید که سران سه قوه تصمیم گرفتند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: این تصمیم سه قوه باید تمهیدات لازم خود را می‌داشت و این قیمت‌ها به صورت پلکانی و با تورم افزایش پیدا می کرد و سهمیه‌بندی می‌توانست طوری باشد که اقشار کم درآمد با مشکل مواجه نشوند.

وی با انتقاد از موضع دوگانه مقامات دولتی از جمله رئیس جمهور در قبال طرح سهمیه بندی بنزین تصریح کرد: متاسفانه رئیس جمهور در یزد اعلام می کند که می‌خواهیم بسته حمایتی به مردم بدهیم و بعد پول مردم را از بنزین می‌گیرد و به خودشان می‌دهد و افتخار هم می‌کند که مردم را حمایت می‌کند. این چه نوع حمایتی است؟ صحبت‌های آقای رئیس جمهور در سفر به یزد و کرمان مردم را منتظر این کرده بود که دولت از اقشار کم درآمد حمایت بکند؛ نه اینکه پولشان را بگیرد و به خودشان بدهد.

کنعانی‌مقدم با تاکید بر اینکه اجرای این طرح با سیاسی‌کاری همراه بود، اظهار داشت: همین سیاسی‌کاری باعث می‌شود که مردم ناراحت شوند و شاید مردم از عدم صداقت دولت در روند اجرای این طرح بیش از خود اجرای طرح ناراحت هستند.

کارشناس مسائل سیاسی ضمن بیان اینکه شیوه عملکرد دولت اشتباه بود و مجلس هم در این زمینه مقصر بود و می توانست با طرح یا الزام دولت به یک لایحه و قانون بودجه، این موضوع را پیش بینی کند، تصریح کرد: این تصمیم گرفته شده و مجلس می‌تواند باید با راهکارهایی که در بودجه سال ۹۹ پیش‌بینی کند، این طرح را تعدیل و شرایط را بهتر کند.

۱۳۹۸/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...