نسخه چاپی

سومین سفیر زن ایران عازم محل ماموریت خود می شود

مدیركل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه به عنوان سومین سفیر زن كشورمان پس از انقلاب، عازم هلسینكی می شود.


به گزارش نما، روز گذشته جمعی از دیپلمات های کشورمان پیش از عزیمت به محل های ماموریت خود و آغاز فعالیت به عنوان سفرای جدید ایران، با حسن روحانی دیدار کردند.

اخبار سیاسی- از آن جمله می توان به «فروزنده ودیعتی» مدیرکل حقوق بشر و زنان سابق وزارت امور خارجه و سفیر فعلی ایران در فنلاند اشاره کرد. او سومین زن پس از انقلاب است که در این کسوت به خارج از کشور اعزام می شود.

اسفند امسال حمیرا ریگی به عنوان سفیرکشورمان در بروئنی فعالیت خود را آغاز کرد. پیش از او هم مرضیه افخم در سال ۹۴ به عنوان اولین سفیر زن عازم مالزی شد و همچنان هم به کار خود ادامه می دهد.

بدیعتی هم به زودی عازم محل ماموریت خود خواهد شد، پیش از این قرار بود «پروین فرشچی» به عنوان سفیر ایران در فنلاند انتخاب شود که این موضوع منتفی شد.

همچنین شنیده ها حاکی از آن است که «افسانه نادی پور» هم چهارمین سفیر کشورمان در دانمارک خواهد بود. نام او پیش از این به عنوان یکی از گزینه های احتمالی سخنگویی و جانشین بهرام قاسمی مطرح بود.
از جمله دیپلمات های دیگر کشورمان که روز گذشته با رئیس جمهور دیدار کردند «شریعتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران درکنگو، «مفتح» سفیر جمهوری اسلامی ایران در زلاند نو، «حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان همچنین«میرزا آقایی چالکسرایی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری گینه، «برمکی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا، «دهشیری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال، «ارباب خالص» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان و «رئوف شیبانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس بودند.

۱۳۹۸/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...