نسخه چاپی

حمایت آمریكا از آشوبگران در ایران/ واكنش رسمی ایران به مداخله گری كاخ سفید

اغتشاش و آشوب های بعد از گرانی بنزین در كشورمان باعث شد آمریكایی ها در اظهاراتی مداخله جویانه از آشوبگران حمایت كنند.


اخبار سیاسی- گرانی بنزین و پرسش و اعتراض مردم درباره علل آن باعث شد عده ای آشوبگر که مواره به دنبال اغتشاش در کشور بوده و از ضد انقلاب و سازمان منافقین خط می گیرند به میدان آمده و آشوب هایی را در کشور به وجود آوردند.

به گزارش نما، از سوی دیگر سناریوی آمریکایی ها که همواره فشار به مردم ایران بوده و با خارج شدن از برجام و تحریم های ظالمانه نیت پلید خود را نشان داده بودند حالا سردمداران کاخ سفید در گام بعدی سناریوی خود از اغتشاشگران در ایران حمایت کردند.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای پس از اغتشاشات در ایران اعلام کرد که ایالات متحده از مردم و اعتراضات مسالمت آمیز آن‌ها علیه حکومت حمایت می‌کند. ما استفاده از نیروی کُشنده و محدودیت‌های شدید علیه اعتراضات را محکوم می‌کنیم.

آمریکایی ها در این بیانیه از سوی دیگر به شکلی مضحک مدعی شده اند که ایران به طور متعصبانه در حال ادامه برنامه هسته‌ای و برنامه موشکی خود است و از تروریسم حمایت می‌کند.

همچنین مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم در خاورمیانه بوده و عامل اصلی بی ثباتی در این منطقه است.

سردمداران آمریکا به بهانه اغتشاشات مدعی حمایت از مردم ایران شده اند که در طول 40 سال اخیر نشان داده اند هر نوع تحریم ظالمانه ای را توانسته اند علیه ملت ایران اعمال کرده اند حتی آمریکایی ها باز برجام نیز خارج شدند تا بدعهدی و دشمنی خود با مردم ایران را ثابت کنند.

از سوی دیگر سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ابراز حمایت و همراهی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با عده‌ای آشوبگر در برخی شهرهای ایران، ضمن تقبیح و محکومیت این‌گونه حمایت‌ها و اظهارات مداخله‌جویانه گفت: مردم عزتمند ایران به‌خوبی می‌دانند که این‌گونه اظهارنظرهای ریاکارانه و مزوّرانه حاوی هیچ‌گونه همدردی صادقانه و دلسوزانه‌ای نیست و اقدامات عده‌ای هرج‌ومرج‌طلب و تخریب‌گرِ مورد حمایت امثال ایشان به هیچ‌ وجه سنخیتی با روش و منش قاطبه مردم فهیم و بصیر ایران ندارد.

موسوی با اشاره به نیات شوم و بدخواهانه دولت ایالات متحده آمریکا خصوصاً وزیر خارجه این کشور نسبت به مردم کشورمان افزود: جالب است اظهار همدردی با مردمی انجام می‌شود که تحت فشار تروریسم اقتصادی آمریکا قرار داشته و پیش از این نیز از زبان همین فرد به‌صراحت بیان شد که باید به مردم ایران گرسنگی داد تا در مقابل ما تسلیم شوند.

۱۳۹۸/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...