نسخه چاپی

خوشامدگویی چكش‌ها به مورینیو

آقای‌خاص كه چند ماه پیش برای دوری از فوتبال اشك می‌ریخت حالا برگشته و آن‌هم با چه تیمی؛ تاتنهام.


به گزارش نما، اگر چند روز پیش و در بحبوحه دیدار‌های ملی کسی به شما می‌گفت لیگ برتر هفته آینده در حالی آغاز خواهد شد که ژوزه مورینیو برگشته، بعید بود باور کنید. حالا آقای‌خاص که چند ماه پیش برای دوری از فوتبال اشک می‌ریخت برگشته و آن‌هم با چه تیمی؛ تاتنهام!
تاتنهامی شدم، چون اخراجم کردند!
اخبار ورزشی -زمانی ژوزه مورینیو روی نیمکت چلسی بود و آبی‌ها با کاپیتانی جان تری در لیگ برتر جولان می‌دادند. در مصاحبه‌ای از جان تری پرسیده بودند که از چه تیمی در لیگ برتر بیش از همه متنفر است؟ جواب او نه منچستریونایتد بود، نه آرسنال و نه حتی لیورپول. فقط و فقط تاتنهام! هیچ‌چیز به اندازه شکست تاتنهام تری را خوشحال نمی‌کرد. در یک کنفرانس خبری هم از مورینیو پرسیده بودند: «آیا ممکن است روزی روی نیمکت تاتنهام بنشیند؟» و جواب او فقط یک کلمه بود: «هرگز»! دلیل او هم نشکستن دل هواداران چلسی بود. آن زمان حتی در ناکامی‌ها هم مورینیو به‌شدت مورد حمایت هواداران بود و مشخصاً کسی که تیم‌شان را ۳ بار قهرمان کرده بود را به‌شدت دوست داشتند، اما مورینیو اصولاً کم نمی‌آورد. وقتی در کنفرانس خبری قبل از دیدار برابر وستهم یادآوری کردند که گفته بود روی نیمکت تاتنهام نمی‌نشیند، دلیل تغییر موضع خودش را اخراج شدن از چلسی دانست. بله، زمین گرد است و توپ گرد است و همه‌چیز تغییر می‌کند! مورینیو با لبخند این جواب را داد و مشخص بود از بازگشت خوشحال است.
مورینیو فعلاً بدون جنجال برگشت
این روز‌ها هم مورینیوی پرحاشیه، حاشیه خاصی ندارد. تنها حاشیه مهم او ربودن دو دستیارِ تیم لیل بود! ولی کیست که نداند آقای‌خاص با بسیاری از مربیان لیگ برتری سر جنگ داشته و شاید در آینده جرقه درگیری باز هم زده شود. اتفاقی که بین او و مانوئل پیگرینی هم رخ داده بود. در هر صورت هواداران تاتنهام امیدوارند تیم‌شان را مورینیو از پایین جدول بالا بیاورد و تغییر تفکرات به سود تیم‌شان باشد. وستهم که مثل تاتنهام زیاد خوب کار نکرده و شانزدهم است می‌تواند رقیبی باشد که مورینیو با برد برابر آن کارش را خوب شروع کند. تاتنهامی‌ها در ۲ بازی آخرشان در زمین چکش‌ها هم پیروز شده‌اند.
آمار‌های خاص
۳) ژوزه مورینیو ۳ قهرمانی در لیگ برتر با چلسی دارد که آخرین آن‌ها به فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ برمی‌گردد. او دومین مربی پرافتخار تاریخ لیگ برتر در کنار آرسن ونگر است.
۵۰ و ۱۰۰) سرمربی جدید اسپرز زودتر از هر مربی دیگری به رکورد ۵۰ و ۱۰۰ برد در لیگ برتر انگلیس رسیده است. او پنجاهمین برد را در دیدار شماره ۶۳ ثبت کرد، در حالی که گواردیولا در دیدار شماره ۶۹ به این رکورد رسیده. پس از ۱۴۲ بازی هم به رکورد ۱۰۰ برد رسید که ۲۰ بازی زودتر از سرالکس فرگوسن است.
۱۰) آقای‌خاص با ۱۰ برد دیگر به جمع مربیانی خواهد پیوست که حداقل ۲۰۰ برد در لیگ برتر دارند. فرگوسن (۵۲۸)، ونگر (۴۷۶)، ردنپ (۲۳۶) و مویس (۲۰۴) بالاتر از او هستند.
۲۵) در اولین فصل حضورش در لیگ برتر دفاعی مستحکم ساخته بود. تیم او فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴ که قهرمان هم شد، ۲۵ کلین‌شیت داشت و فقط ۱۵ گل دریافت کرد که رکورد‌های لیگ برتر به شمار می‌روند.
۳۰۵) مورینیو ۳۰۵ مرتبه در لیگ برتر انگلیس مربیگری کرده که ۱۹۰ برد داشته، در ۷۰ بازی به تساوی رسیده و ۴۵ بازی را هم باخته است. او به طور میانگین ۱/۲ امتیاز در هر بازی گرفته.

۱۳۹۸/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...