نسخه چاپی

نقشه متحدان نتانیاهو برای نجات وی راه به جایی نبرد

سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم، متهم شدن رسمی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سوی دادستان كل این رژیم را به منزله صدور حكم اعدام سیاسی نتانیاهو دانست و احتمال داد وی برای فرار از این وضعیت، رژیم صهیونیستی را وارد جنگ كند.


به گزارش نما،سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم، متهم شدن رسمی بنیامین نتانیاهو ، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سوی دادستان کل این رژیم را به منزله صدور حکم اعدام سیاسی نتانیاهو دانست و احتمال داد وی برای فرار از این وضعیت، رژیم صهیونیستی را وارد جنگ کند.

اخبار بین الملل - عبدالباری عطوان این را هم نوشت که تصمیم دادستان اسرائیل ضربه‌ای محکم نه فقط به نتانیاهو بلکه به متحدان عرب و آمریکایی او محسوب می‌شود که برای طولانی‌تر کردن دوره زمامداری نتانیاهو و نرفتن او به زندان دست به هر کاری زدند. به ویژه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که نتانیاهو را در هدایای سیاسی مسموم غرق کرد که تازه‌ترین آنها، قانونی دانستن شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی است.

در یادداشت عطوان در رأی الیوم که از لندن به روز می‌شود، آمده است: دادستان کل اسرائیل شامگاه پنجشنبه رسما بنیامین نتانیاهو را به کلاهبرداری و ارتشاء و خیانت در امانت متهم کرد که موجب می‌شود حیات سیاسی او پشت میله‌های زندان به پایان برسد.

پلیس اسرائیل بعد از بازجویی‌های فشرده از نتانیاهو و اطرافیانش از جمله همسر وی، به «آویخای مندلبلیت» دادستان کل اسرائیل توصیه کرد علیه نتانیاهو اتهاماتی مطرح کند، ولی مندلبلیت که از سوی نتانیاهو منصوب شده بود به بهانه‌های مختلف متهم کردن نتانیاهو را به تعویق انداخت. اکنون پس از آن که نتانیاهو و رقیبش ژنرال بنی گانتس، رئیس حزب سفید- آبی نتوانستند پس از دو بار برگزاری انتخابات پارلمانی، تشکیل کابینه دهند و احتمال دارد سومین انتخابات ظرف کمتر از یک سال در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود و رویکردی در داخل حزب حاکم لیکود برای کنار گذاشتن نتانیاهو از ریاست این حزب وجود دارد، دادستان اسرائیل هیچ بهانه‌ای برای به تعویق انداختن بیشتر صدور حکم اعدام سیاسی نتانیاهو نداشت.

رژیم اشغالگر صهیونیستی به سرعت به سمت هرج و مرج سیاسی پیش می‌رود که قابل گسترش است. با توجه به بن بست بی سابقه در تشکیل کابینه هنوز معلوم نیست اسرائیل چگونه می‌خواهد از این وضع خارج شود و یکی از پرسش‌های مطرح این است که چه کسی بعد از پایان فضاحت بار حیات سیاسی نتانیاهو جانشین او خواهد شد؟

۱۳۹۸/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...