نسخه چاپی

درخواست كمك سئول از واشنگتن برای حل اختلافات با توكیو

دولت كره جنوبی برای حل مشكلات و اختلافات تجاری و امنیتی با ژاپن، از آمریكا درخواست كمك كرد.


به گزارش نما، وزارت خارجه کره جنوبی امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که از واشنگتن برای حل اختلافات با ژاپن در حوزه محدودیت‌های تجاری و توافق اطلاعاتی-امنیتی کمک خواسته‌اند.

اخبار بین الملل - به نوشته خبرگزاری رویترز، «کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی که برای شرکت در نشست گروه 20 به ژاپن سفر کرده، با «جان سالیوان» معاون وزیر خارجه آمریکا دیدار و این درخواست را مطرح کرد.

بر این اساس، کانگ و سالیوان توافق کردند تا برای حل دیگر موضوعات دوجانبه، از جمله افزایش پرداخت‌های نظامی کره جنوبی به آمریکا، ارتباطات نزدیک‌تری داشته باشند.

رویترز در خبر دیگری نوشت که وزیر خارجه کره جنوبی با همتای ژاپنی خود توافق کرده تا برای حل اختلافات تاریخی در زمان جنگ دو کشور، مجددا به پای میز مذاکره برگردند.

کانگ در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه نشست گروه 20، توضیح داد: «ما برای مباحثات فشرده زمان خریدیم اما [باید بگویم] که زمان زیادی برای ما باقی نمانده است».

به نوشته رویترز، نشست آتی کره جنوبی و ژاپن برای حل اختلافات درباره گذشته جنگی ناخوشایند خود، ماه آینده برگزار می‌شود اما دو طرف کوچکترین نشانه‌ای از تغییر مواضع خود نشان نداده‌اند.

۱۳۹۸/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...