نسخه چاپی

راه ‌اندازی بانك اطلاعاتی شهرداران مدارس

مدیر كل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از راه ‌اندازی بانك اطلاعاتی شهرداران مدارس خبرداد.


به گزارش نما، مجتبی دانشور درباره انتخاب مشاوران نوجوان برای شهرداران مدارس گفت: اولین کاری که سال گذشته به صورت جدی به آن پرداخته شد، انتخاب یک مشاور نوجوان برای هر شهردار منطقه بود. این مشاوران از بین شهرداران مدراسی که سال قبل درگیر طرح بودند، انتخاب شدند.

اخبار اجتماعی - وی افزود: امسال می‌خواهیم از ظرفیت شهرداران مدارس برای شهرداری‌ها به صورت ویژه استفاده کنیم؛ ما در طرح شهردار مدرسه هشت معاونت داریم که تقریبا مشابه معاونت های شهرداری هستند. می خواهیم از ظرفیت این معاونت های شهرداری برای تعریف کار و پیشبرد اهداف مان در شهردار مدارس استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران تاکید کرد: امسال محور را بیشتر بر روی معاونین قرار دادیم. طرح کلی را نیز به آموزش و پرورش ارائه دادیم و منتظر آمادگی آن ها هستیم؛ اینکه در هر منطقه 18 کارگاه(9 کارگاه پسران و 9 کارگاه دختران) داشته باشیم و 18 اردو برای این بچه ها تعریف کنیم تا بچه ها به صورت عملی با دغدغه های شهری آشنا شوند و معاونت های تخصصی هم ورود کنند.

دانشور با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون برای شهرداران مدارس بانک اطلاعاتی نداشتیم، گفت: این دوره که دنبال شهرداران قدیمی بودیم، نبود بانک اطلاعاتی دشواری هایی را رقم زد. در حال حاضر قرار شده اطلاعات چند سال اخیر استخراج و در سایتی که به همین منظور طراحی می شود بارگذاری شود.

وی اضافه کرد: حتی به طرحی رسیده ایم که مجمع شهرداران با حضور اعضایی که تا 5 سال قبل عضو شهرداران مدرسه بودند برگزار کنیم و شهرداران قدیمی مدارس در این مجمع حاضر شوند.

مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران درباره طرح های ارائه شده از سوی شهرداران مدارس نیز گفت: امسال همه طرح های سال گذشته را جمع آوری کرده و به صورت کتابچه ارائه می دهیم. بیشتر محتوای طرح ها هم مربوط به فضای سبز، پسماند و برنامه های فرهنگی بوده است.

دانشور گفت: پیش بینی ما این است که با بالا آمدن سایت و ایجاد بانک اطلاعاتی، ماهیانه ایده‌ها و اقدامات برتر را مشخص کنیم و علاوه بر اینکه به ایده های برتر جایزه می دهیم، از طریق سایت این طرح ها را به شهرداران نواحی انتقال می دهیم؛ این اقدامات قطعا عامل انگیزشی و فعال تر شدن طرح خواهد شد.

۱۳۹۸/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...